Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44116 RoelHondacr 13-7-2007 19:23 Begin Forum 718 11

Topicpost
Gepost door: RoelHondacr Gepost op: 13-7-2007 19:23
Zo, een mooi verhaaltje

Ik ben afgelopen week naar een tsx gaan kijken. We kwamen daar, hadden er ff na gekeken en vroegen om een proefritje. Mocht allemaal. Nou ik dus de straat op, kick hem aan en probeer weg te rijden. Nou dat ding kwam bijna niet vooruit bleef hangen in de toeren e.d. een fiets kon nog harder!

Nou hadden we het een paar keer zo geprobeerd, en opeens ging hij in zijn 2 wél harder. Ik hield het gas op die hangende toeren en ineens hoorde je hem door trekken en versnellen om door te schakelen naar de 3.

Ik dus al wat blijer. Probeer het daarna nog wat keren en zegma 4 van de 10 keer trok hij goed door. De andere keren bleef hij wéér hangen, gas er weer op houden en dan ging.. het.. wel.. weer.

In de 1 is het precies hetzelfde. Ene keer doet hij het wel, andere keer niet. Hij reageert ook bijzonder laat op het gas.
Je geeft ff gas, en pas 1.5 seconde ofzo reageert de brommer er pas op. Heel iritant. Ook ratelt het blok van binnen en hoor je dingen "schuren" ofzo. Dat is als je gas geeft tot hij in de toeren blijft hangen, gas loslaat, dan hoor je het schuren.

De zuiger,veren en cillinder zijn 100% goed Geen enkel krasje of sporen van slijtage. Carburateur is meerdere keren schoon gemaakt. Filter is brandschoon. Bougie vonkt goed.
Het is een 50cc met membraam enzo in de cillinder enz.
Loopt goed stationair, en in zijn vrij komt hij perfect op toeren.. niks aan te merken tot dat je gaat rijden.

Zo een heel verhaal, ik hoop dat jullie nog wakker zijn.

De vraag is natuurlijk waar komt het allemaal door?

Als je zegt: De afstelling, vertel dan ff wat ik eraan moet veranderen.

Pakkingen waren goed, cillinder goed aan gedraait, carb. is ook goed dus valse lucht kan ook niet(hoe kan ik dit controleren? Deobus ??)
Uitlaat is niet verkoolt.

Nog meer opties wat het kan zijn?
De tsx kan als hij gewoon doortrekt doorgaan tot 9k.

Dit bericht is gewijzigd door RoelHondacr op 16-7-2007 om 4:05 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved