Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44046 jellerrr 9-7-2007 23:52 Uiterlijk Forum 5757 14

Topicpost
Gepost door: jellerrr Gepost op: 9-7-2007 23:52
Hallo,

Ik heb enige tijd terug een tweedehands uitlaatje gekocht heel goedkoop. Deze zag er dan ook niet uit en was erg geroest. Nu heb ik hem helemaal mooi geschuurd en wil ik hem met blanke lak gaan behandelen. Ik wil de uitlaat alleen niet met een dekkende kleur gaan spuiten, dus alleen blanke lak voor bescherming. Nu heb ik dus gehoord dat een aantal metalen, zoals aluminium en zink, geen aanhechtingsvermogen hebben en dus altijd met een primer behandeld moeten worden. Deze primers zijn echter nooit transparant, dus zou ik dan alsnog de uitlaat een kleur moeten gaan spuiten. Als de uitlaat echter van staal is gemaakt dan heeft deze wel genoeg hechtingsvermogen en is het mogelijk deze gelijk te behandelen met hittebestendige blanke lak zonder eerst een kleur te spuiten. Mijn vraag is dus eigenlijk: Van welk materiaal worden uitlaten precies gemaakt? En heeft dit genoeg hechtingsvermogen om in 1 keer blanke lak te spuiten? Note: ik heb heel goed geschuurd en voor het spuiten ontvet ik met remmenreiniger.

Graag alleen reageren als je er verstand van hebt en het zeker weet.

Dank alvast,
- Jelle

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved