Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44029 occ1s 9-7-2007 14:28 Technical Forum 4141 9

Topicpost
Gepost door: occ1s Gepost op: 9-7-2007 14:28
Hey hey, nog bedankt voor de choke tip trouwens, maar nu zit ik weer met de volgende obstakels.
Ik heb een Yamaha fs1, vorige maand gekocht, die hier en daar nog wat mankementen heeft, zoals:

De brommer komt niet goed op in de 4e versnelling, erger nog, hij zakt af. Hij maakt in de andere versnellingen wel genoeg toeren. We hebben hier al wat dingen voor uitgeprobeerd, dat zijn:
- Remmen nagechecked
- Cilinder uitgehont + nieuwe zuiger en pakkingen
- Nieuwe uitlaat
- Kleinere vertanding (van 14 voor naar 13)
- Ook een nieuwe sproeier (van 80 naar 90)

Ook is er een probleempje met mijn blok, in het begin kon ik gewoon lekker schakelen, van de n naar de 1, 1 naar de 2 etc... Maar nu, zit ik op mn brommer, zet 'm aan, houd de koppeling in, geef een beetje gas, en dan wil ik hem in van de n naar de 1 zetten, maar daar reageerd hij niet goed op. Ik moet dan eerst met mijn voet heen en weer bewegen, totdat hij de versnelling goed pakt, dit is niet alleen van de n naar de 1, maar bij elke versnelling. Het blok is uit elkaar geweest, en er scheen maar 300 cl olie in het blok te zitten, terwijl dit bij de fs 1 gebruikelijk ong. 600 cl hoort te zijn. Ik weet niet of dit geholpen heeft, ik ben een paar dagen aan het werken geweest, maar weet een van jullie hierop een oplossing (wanneer het niet heeft gewerkt).

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 9-7-2007 om 14:38 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved