Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
43698 | Swelmen | 21-6-2007 13:23 | Begin Forum | 12927 | 7 |
Topicpost | |
Gepost door: Swelmen | Gepost op: 21-6-2007 13:23 |
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, maar heb een vraag. Ik heb een ca 10 jaar oude Peugeot Fox, rijdend op 1:50 mengsmering. Het verbruik ligt imo vrij hoog de laatste tijd, zo rond de 1 op 25, terwijl ik eerder met 3 liter wel eens de 100 km vol reed. Ik heb het idee dat er iets staat afgesteld, waardoor er teveel benzine in de motor terecht komt, en de motor constant verzuipt. Als ik een tijdje (voor bijvoorbeeld een stoplicht) heb staan wachten, lijkt het net of hij ‘wakker’ moet worden. Hij bromt dan eerst een paar seconden, en rijdt dan pas weg. Het wil ook nog wel eens gebeuren dat hij gewoon afslaat tijdens stationair lopen. Ook tijdens het rijden wil het een enkele keer voorkomen dat hij even iets inhoudt. Ik heb de FAQ van de carburateur doorgelezen, en hierin staat iets vermeld over de sproeier, in (oa) de vorm van een schroefje. Na enig zoeken heb ik dat schroefje gevonden. Als ik er aan draai tijdens stationair lopen, loopt het toerental op of af, afhankelijk van in welke richting je draait. (Da’s logisch) Maar het verbruik wordt hier niet anders van. Ik heb hier met mijn vaste brommerboer over gebeld, hij zegt dat ik misschien het luchtfilter eens schoon moet maken, omdat hij dan weer meer lucht aan zou kunnen zuigen. Mijn collega zegt dat er een te grote sproeier in zit, waardoor er teveel benzine verbruikt wordt. Ik zelf ben een leek op dit gebied, en heb dus niet echt een idee in welke richting ik het zoeken moet, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groeten, Mark. |