Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
43407 sjim 7-6-2007 13:09 Technical Forum 1517 17

Topicpost
Gepost door: sjim Gepost op: 7-6-2007 13:09
Sinds een tijdje rij ik met een ehm, nouja aparte brommer. De problemen zijn heel divers en ik heb eigenlijk geen id wat de eigenlijke fout nou is. Een rijtje gebeurtenissen:

- Rij op een lange weg en na 10min volgas valt 'ie helemaal weg en hoor ik net voordat 'ie z'n laatste toertjes maakt een metaal-metaal geluid , het geluid des doods , dacht ik.
Toch bleek na 5min wachten gelukkig m'n brommer nog aan te gaan door 'm aan te lopen, elektrische start hoor ik wel, maar de brommer start er niet mee.

- Brommer thuisgezet, gekeken, en zie daar, een slangetje van de koeling lekt, opnieuw vastgemaakt, koelvloeistof gevult, lekt niet meer.

- Twee dagen later uit het niets vliegt m'n hele bougie eruit, niet alleen de dop ofzo, nee, dat hele ding popt er gewoon uit . Naar huis gelopen, bougie weer erin gedraait (vind het echt vreemd dat zo'n ding uit het niets en zonder te draaien er helemaal uit springt) en de bougie deed het wel nog.
Overigens heeft de bougie een redelijk kleurtje, niet perfect koffiebruin ma ach, hij was altijd goed afgesteld.

Nu is het probleem dus dat ik niet meer durf te rijden omdat ik toch denk dat 'ie te heet wordt (blok extreem warm na relatief kort stukje rijden). Tijdens het rijden lijkt hij soms ook wel minder kracht te hebben. M'n elektrische start hoor je wel als 'ie koud is maar dan start 'ie niet, en als ik een tijdje heb gereden doet m'n elek start t wel! Aanlopen werkt altijd gelijk....

GEEEEN idee wat dit is en hoop dat dit er niet zo moeilijk uitziet voor jullie, dan ben ik snel van deze horror af

Dank,
Jim

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved