Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
43349 | Vuile Beunkoe | 4-6-2007 12:27 | Technical Forum | 2280 | 30 |
Topicpost | |
Gepost door: Vuile Beunkoe | Gepost op: 4-6-2007 12:27 |
Hoi beunersss onlangs heb ik men MBX80 blok gereviseerd. Nou liep ik tegen een probleem aan. Ik dacht de de lagers speling hadden, zo voelde het op et vliegwiel. Toen de lagers er af waren bleken deze nog in prima staat. Wel paste het lager op de tandwielkant ineens zomaar op de krukas? Koud, en met een speling van 2/10e mm. Er waren wat sporen te zien van gebeun, nm op de krukas zaten centerponsmarkeringen. Zodat het oude lager wel bleef zitten gok ik. Dus ik na hoop gekloot een nieuwe krukas gevonden. Lager wilde niet vd krukas, die heb ik toen ingeslepen en zo met een poelietrekker eraf gehaald. Toen wilde ik de nieuwe lagers erop zetten, maar toen had het lager ineens 2/10e mm speling? De passing op de krukas was gewoon ineens minder groot? Het oude én nieuwe lager hadden dus ineens speling, terwijl het ervoor nog gewoon paste. Vage is, hier waren totaal geen sporen te zien op zowel het lager als de krukas van materiaalslijtage. Hoe kan dit zomaar? Met een poelietrekker schraap je toch nie zomaar gehard staal af? HELLUP nou kon volgens de vader van een vriend het lager ook vast met loctite, imo een beun oplossing mja toch geprobeerd. Nu na 1 week rijden is het weer zon feest, en kan ik men reserve krukas er denk ik in pleuren. Maar ik wil dus niet hetzelfde verhaal als hierboven weer beleven. aub is er iemand die het kan verklaren / ervaringen mee heeft? gr lucas |