Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
43278 | HerrFlicK | 30-5-2007 22:45 | Technical Forum | 6421 | 25 |
Topicpost | |
Gepost door: HerrFlicK | Gepost op: 30-5-2007 22:45 |
Hey, Aangezien ik veel bezig ben met unieke dingen op mijn brommertje te bouwen wil ik weer iets nieuws hebben. Ik heb beschikking over een goeie draaier/freser/lasser dus dat is opzich niet het probleem. Toch wou ik even wat extra raad ervoor, zodat ik straks wat extra kennis heb. -------- Het is dus de bedoeling dat ik schijfrem op mijn achtervelg ga bouwen (voor is al te druk met speciale voorvering, en helemaal weinig ruimte) Het probleem wat ik tot nu toe heb gezien is de ruimte tussen de schijf en de velg(spaken). Er zitten 5 spaken op, en het zit allemaal redelijk dicht op elkaar (denk maar aan een citta ofzo) Hier een paar fototjes om te laten zien waar de schijf moet gaan komen : Zoals je dus kan zien, is er de velg, dan een lagerplaat (en een moer) Wat ik dus moet hebben is een schijf, die groter is als de bolling van het achterwiel. Waar ik wel aan zit te denken is de remklauw, ik moet dus eentje hebben die tussen schijf en velg gaat passen, welke raden jullie aan ? Zijn er lange remleidingen die lang genoeg zijn van stuur -> achter ? aangezien dat ook een dure bezigheid is. Sorry voor mijn iets lange vraag, als er meer vragen zijn over maten weten of dit kan ik altijd reageren. Graag serieuse reacties. Groeten, Thomas Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 30-5-2007 om 23:13 uur. |