Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
43005 puffelen 16-5-2007 21:16 Technical Forum 3547 21

Topicpost
Gepost door: puffelen Gepost op: 16-5-2007 21:16
Hallo,

Heb een puch maxi met:
standaard (knik) uitlaatje met 18 mm (brommer) bocht.
nw model originele puch 50cc cilinder met hd kop
12 of 15 mm Bing naar keuze.
ontsteking met externe bobine.
nw bosch contactpuntjes.
twv 14/45

Had eerst 15mm bing met 14 spruitstuk en 72 sproeier.
Ging tot aan de 35 km/u goed, dan kruipend naar de 45, om vervolgens beter door te trekken tot 55! (een begrensde, standaard uitlaat)

Maargoed, ik kloje met lucht en ontstekingstijdstip, maar kreeg hem niet zo dat hij gewoon in 1 keer goed doortrekt naar top :s
Wellicht krijg je de afstelling vh mengsel nooit goed met een 15 bing op een 12mm inlaat van de std cilinder....

Dus ik vervolgens 12 mm bing met 12mm spruitstuk erop, kleiner gat in de luchtfilter, klojen met sproeier 64, 60, 58...
Zelfde symptoom maar dan nog brakker van 35 naar 45, om vervolgens "gewoon"door te trekken naar? bijna 55!


Dus ging ik aan de ontsteking denken, tijdstip veranderen uitproberen,...nw contactpuntjes en bougie erin, ...zelfde verhaal ,.. zucht

NU KOMT HET ))
Blijkt dus dat ik mn ontstking van zn vroegst naar zn laatst en alles ertussenin kan verzetten en dat heeft nauwelijks invloed op watvoor prestatie danook *PloP*
Alle andere puchies die ik ooit heb afgesteld had 2 of 3 mm verzetten al invloed, laat staan van zen vroegst naar zen laatst.

Met andere woorden, hij blijft het op dezelfde wijze doen of de ontsteking nou op zen vroegst, laatst of er tussenin staat!
Dat hebbik nog nooit meegemaakt, dacht aan het vliegwiel dus ik ander vliegwiel,,,resultaat blijft ongeacht de afstelling grondplaat!

WIE HEEFT ER EEN IDEE OM ME TE HELPEN




Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 16-5-2007 om 22:52 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved