Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
42949 TubeLess-90 13-5-2007 22:18 Technical Forum 12506 97

Topicpost
Gepost door: TubeLess-90 Gepost op: 13-5-2007 22:18
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met een nieuw projectje.
Ik heb onlangs een Honda MB5 Frame op kenteken gekocht met wielen en tank erbij. Hiervan wil ik een komplete brommer maken door alle onderdelen uit te zoeken die ik wil en het frame + kenteken + wielen etc. allemaal naar een goede staat te brengen.

Nu zal ik natuurlijk wel een heleboel problemen tegen komen waar ik wat hulp voor nodig heb. Daarom maak ik dit topic zodat ik alle punten die ik niet weet, aan jullie kan vragen!

In dit toppic wil ik dus niet alleen maar vragen stellen over de technische punten van de brommer, maar misschien ook wat over spuiten, electro etc.

Hopelijk is dit goed voor de BF 'bazen'?

Ik heb al meteen een aantal vragen:

Ik heb frame gekocht met een achterbrug erbij. Dit was een vierkante achterbrug en ook niet de originele. (achterbrug in slechte staat, weg moeten doen) Ik heb mensen horen praten over wat sterker is, een ronde of vierkante achterbrug. Vraag staat hieronder .
Ook wil ik mijn MB niet tehoog hebben aan de achterkant, wat moet ik daar precies voor doen. Vraag hieronder.

1. Wat is sterker, een vierkante of een ronde achterbrug?

2. Wat moet ik doen om mijn MB5 achter niet overdreven hoog te krijgen?

Moet ik daarvoor een originele achterbrug gebruiken, of is een vierkante niet veel hoger? Moet ik voor de achterveren dan een maat nemen van 31CM (kleinste maat op motoimport voor achterveren MB chroom)
Zou het een groot verschil geven met langere achterveren (misschien voorbeelden met foto's?)

Ik ben begonnen met het af halen van de verf van m'n frame. Er zitten / zaten 5 lagen van verschillende kleuren op mijn frame. Deze heb ik zo goed mogelijk eraf gehaald door veel te schuren. Maar er zit nog wat verf op de plekken waar ik minder goed kon komen. Deze plekken heb ik wel helemaal goed geschuurd, ze zijn nu egaal maar je voelt nog wel wat verschil met oppervlakte. (als je er overheen wrijft)

3. Kan ik mijn frame nu spuiten, als er nog wat verf zit op de plekken waar ik niet goed bijkom? Zal dit niet gaan afbladeren op die plekken, en zul je oneffenheden krijgen op het frame als de uiteindelijke verf er op zit?

Hier foto van hoe het frame er nu uitziet.

En een oudere, frame net iets minder ver geschuurd, maar je hebt wel meer overzicht:

Sorry voor al de tekst,

Hopelijk kunnen jullie me goed helpen met deze vragen, en de vragen die nog moeten komen.

Groeten,

Ruben Demuyt

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 13-5-2007 om 22:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 13-5-2007 om 22:19 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved