Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
42869 | Luc | 8-5-2007 19:28 | Technical Forum | 994 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Luc | Gepost op: 8-5-2007 19:28 |
Dag mensen, Even een klein verhaaltje vooraf. Ben dus nog steeds bezig met het bouwen van een buggy, is ongeveer voor 80% klaar. En er ligt een Kawasaki GPZ600r motorblok onder. Motor heeft vantevoren goed gelopen, (dat is het gekke eraan). Nu zit ik het met volgende probleem. Het motorblok heeft 4 Keihin CVK carburateurs, waarvan er télkens één blijft overstromen. Danwel via het overloop slangetje, of dat de benzine er bij de luchtinlaat uitgesijpeld komt, wat opnieuw wordt aangezogen waardoor de motor slecht loopt. Door het verwisselen van de vlotters ben ik er achter gekomen dat het aan de vlotter ligt, het lijkt alsof die bepaald vlotter het bij de ene carburateur meer heeft dan de andere; maar dat zou niet uit mogen maken. Ik heb de vlotter in een bakje met benzine gelegd, en na verloop van tijd (ca. 1 avond) ligt de vlotter wel dieper in het bakje, hij zinkt niet. Maar als ik hem in de carburateur stop, en de kraan aan zet dan was et na een paar minuten pas dat het achter uit één van de 2 gaatjes uit de carburateur komt. Dat is het gekke. Vlotterpennetje wat omhoog buigen blijkt ook niet te werken. Telkens dacht ik het opgelost te hebben, maar na verloop van tijd begon de carburateur alsnog te overstromen. Is dit een bekende kwaal van de carburateurs? Misschien trouwens wel verstandig om het te vermelden. In de eerste gevallen liep de betreffende carburateur telkens over via de overloop slang. Na alles omgegooid te hebben met de vlotters, loopt het voortaan alleen maar uit de luchtinlaat van de carburateur, en ook niet meer zo hard als uit het slangtje. |