Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
42484 puffelen 17-4-2007 14:49 Technical Forum 474 8

Topicpost
Gepost door: puffelen Gepost op: 17-4-2007 14:49
hallo hierbij een vraag over puch maxi
setup:
metrakit 65 cc
hd cilinderkop
15 mm bing/std luchtfilter (groter gat)
leovince hm

Het probleem ligt bij het starten en het stationair lopen alstie flink heet is.

Als de motor koud is en ik start doet hij het direct goed.
Als ik na 5 min (of langer) rijden de motor uitzet en weer probeer te starten gebeurt het volgende:

Zonder gas probeer te starten slaat hij even aan, loopt zeer onregelmatig stationair(lijkt of hij afentoe paar vonken overslaat)en slaat weer af.
Heel soms doet hij het wel als ik een dot gas geef, maar zodra ik (bijna) stationair laat lopen slaat hij weer af.

Als ik langer heb gereden en ik zet hem uit, moet ik hem minstens een kwartier af laten koelen, waarna hij stotterend weer even wil (na volgas geven) maar natuurlijk zo weer heet is en er dan mee stopt...

Ik heb gelezen dat bij een 65 cc er een bougie hittegraad 8 in hoort, maar in combinatie van een hd kop soms lager.
Heb warmtegraden 7 en 8 al geprobeert, euvel blijft hetzelfde.(zou ik 5 of 6 moeten proberen? of een dikkere koppakking vanwege TE hoge druk?)
Ook heb ik de contactpunten en condensator vervangen, de motor rookt niet en alstie rijd rijd hij goed.

Wel zag ik toen ik de cilinder demonteerde iets olie in de cilinderopening in het blok.
Het kan ook nog zo zijn dat de zuigerveren niet geweldig meer zijn, maar ik weet niet of het euvel daardoor veroorzaakt kan worden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen ;(

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-4-2007 om 14:56 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved