Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
4198 Hier_ben_ik 9-6-2002?20:25 Main Forum 1259 28

Topicpost
Gepost door: Hier_ben_ik Gepost op: 9-6-2002?20:25
Ik had het blok van m'n MTX gereviseerd, toen ook maar meteen m'n 6bak erin gezet.. Blokje weer dicht, eronder gehangen (veel werk vond ik), starten, toen maakte m'n mtx nog maar 2000 toeren in z'n vrij. Ik std grondplaat helemaal op z'n vroegst gezet, 4000 toeren.. toen maar weer men oude kapotte, afgebroken grondplaat er onder geschroeft, had ik met reviseren vervangen door een nieuwe die niet afgebroken was. Die ontsteking zo gezet dat de boutjes nog net de grondplaat raakten, maakte 6500 toeren.. nog niet veel dacht ik he.. maar genoeg om fftjes een testritje te maken.

ik rijd hier weg, testritje ging de eerste 2 minuten goed op wat vage dingen na.. zo leek het of mijn ketting overschoot, maar dat was niet.. elke keer ff vrij uit z'n eigen, dan weer pakken, toen begon het achterwiel te slippen als een gek.. ik dacht dat ik een vastloper had en dus kneep ik de koppeling in (want ik reed toch ongeveer 60), dat had geen nut want hij bleef nog als een gek slippen, niet gevallen trouwens (blij dat ik cross (-: )
toen ik stil stond kon ik hem niet starten, toen heb ik hem even laten staan, wat voor en achteruit geduwd, toen wou hij weer starten, (in z'n vrij), cilinder maakte geen gekke geluiden dus daarop was hij niet vastgelopen was mijn conclusie.. ik dacht: als ik nu eerst maar eens zorg dat ik thuis ben, hoef ik minder ver naar huis te duwen als hij dadelijk weer vastloopt he.. onderweg naar huis was hij nog 3x gaan slippen, toen weer stoppen, weer starten en weg vervolgen.. toen was ik 4 meter van de poort hier af, weer achterwiel vast he.. toen maar met slippend achterwiel in de garage gezet.

Onder het rijden hoorde ik ook van allerlei gekke geluiden uit m'n blok trouwens.

Toen blokje er onder uit gehaald, weer open (ai krukaslagers waren net nieuw) en toen bak uit elkaar gehaald. Wat bleek nu? er was een borgveertje losgeschoten en de tandwielen van de 3-4 op de secundaire as waren tegen het tandwiel van de 4 op de primaire as aangelopen. De helft van de tandjes miste de kant waar hij het andere tandwiel raakte. Dus 1/4 van het totaal aantal tandjes van die tandwielen miste. Toen heb ik die tandwielen eruit gehaald, nieuwe borgveertjes gehaald, nieuwe tandwielen gehaald en nieuwe lagers, nu weer in elkaar gezet en hij doet het weer goed.. alleen nog steeds maar met 6500 toeren, in zen 1, 2, 3 maakt hij er 7000, in zijn 4 en 5 dus 6500 en in z'n 6 zakt hij helemaal weg naar 2000..

Ondertussen ben ik er achter dat het komt omdat de onsteking nog steeds te laat is, omdat ik een MT vliegwiel op een MTX-sh watergekoeld 80blok heb en daar verschil in zit ofzo... zoek dus een nsr/mbx/mtx-sh vliegwiel maar dat terzijde, hoort in een ander forum

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved