Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
41932 | puch dexter | 22-3-2007 15:52 | Technical Forum | 5516 | 14 |
Topicpost | |
Gepost door: puch dexter | Gepost op: 22-3-2007 15:52 |
Hallo allemaal, Ik wil mijn 70cc tccd (puch hea) gaan tunen. Ik heb er al best wat over gelezen maar wat meer info en tips(!) kunnen altijd wel handig zijn. Ik hen nog nooit getuned in de vorm van cilinder tunen / zuiger tunen maar ik ga het uiteraard eerst op wat oudere (kapotte) cilindertjes uitproberen. Ik wou eerst mijn in- en uitlaatpoorten gaan tunen, uitveilen maar toen zei iemand op school: "Nee niet doen, als je 1 tiende van een millimeter fout zit rijdt je brommer niet meer. Je kunt beter je zuiger (bij de inlaatpoort) vergroten, zo'n 3 millimeter." Nou, toch ben ik van plan mijn in- en uitlaatpoort te gaan verbreden. Ik ben niet van plan ze meer te gaan verbreden dan 65% van de boring, omdat ik nog maar een beginner ben en niet al te veel risico wil lopen. Ik heb dan wel een 20mm 'Dell 'Orto en ik zou de inlaat 10% tot 15% groter moeten maken dan de oppervlakte van mijn carburateur. Nou, met max. 65% breed van je boring lukt dat dus niet. Dus wil ik er een dunner spruitstuk erop zetten. Dit lijkt me dat het allemaal wel kan, ofniet? Ok, dus kan ik nou beter mijn zuiger gaan tunen of mijn in- en uitlaatpoort. En wat komt hier dan allemaal nog meer bij kijken, hoe kan ik het beste te werk gaan en wat voor gereedschap heb ik minstens nodig. Alvast bedankt , Dexter Edit: is dit een beetje een goede poortmap voor een 70cc tccd (deze poormap is getuned). En is deze een beetje te maken, of is deze echt max. getuned? Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 22-3-2007 om 15:58 uur. |