Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
41859 | Jorn | 19-3-2007 11:07 | Main Forum | 3688 | 32 |
Topicpost | |
Gepost door: Jorn | Gepost op: 19-3-2007 11:07 |
Hallo, Ik zit met een groot probleem dat ikzelf niet kan oplossen. Ik heb mijn oude blok geruilt tegen het nieuwe derbi d50bo blok maar hier heb ik nogal veel problemen mee. De vorige eigenaar had met zijn originele cilinder een warmloper gehad na 8000km en heeft daarna met een andere zuiger nog een km of 2000 probleemloos gereden. Hij zei dat het door een knik in de slang van de oliepomp kwam. Afijn, blok dus geruild. Ori cilinder was vrij weinig meer waard (nicasil eruit) en omdat ik tog sneller wilde heb ik maar een conti 50cc imitatie cilinder gekocht van www.opvoeren.nl Deze heb ik erop gezet met nieuwe pakkingen en de brommer lekker afgesteld. Na 100km rustig (goed afgesteld) te hebben gereden is deze warmgelopen. Ik reed gewoon ong 60km/h en de brommer viel gewoon uit. Ik was er al bang voor de brommer startte vrijwel meteen weer en ik ben er heeel rustig mee naar huis gereden. Hij liep niet stationair meer. Thuis cilinder eraf getrokken en er stonden dikke voelbare krassen bij de uitlaatpoort en de inlaatpoort op de ZUIGER. de cilinderwand had op deze plekken alleen zichtbare krasjes en geen voelbare. Opzoek naar de oorzaak dus: er lag allemaal grijs spul op me krukas enzo en het rook niet erg naar benzine. Verder niet veel waarde aan gehecht. De brommerboer zei dat het wss door geen olie was gekomen. Toen heb ik een nieuwe prox zuiger gehaalt en allemaal nieuwe pakkingen. Deze erop gezet en de brommer gestart. Hij liep vrijwel meteen. Ff stukje door de straat gereden. Maar toen ik hetzelfde grijze spul door me uitlaatpoort naar buiten zag komen schrok ik wel even. Brommer rookte niet veel, liep goed stationair stotterde niet enz. Ik dus uitlaat eraf gehaalt. en de uitlaatpoort zat helemaal vol met dat grijze spul. ik zag ook door de uitlaatpoort dat de zuiger ook wat geleden had en dat deze nu weer vol krasjes zat. krukas met dat grijze spul (beetje donker sorry hiervoor) Waarom loopt hij steeds warm en wat is dat grijze spul :( Nog even wat extra info: -In beide gevallen was de brommer GOED afgesteld -De brommer rookte niet te veel -Setup: Derbi D50BO blok Conti 50cc gietijzer 17,5 carb gianelli conti pijp |