Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
41563 Speedfight-gast 4-3-2007 21:38 Begin Forum 3873 20

Topicpost
Gepost door: Speedfight-gast Gepost op: 4-3-2007 21:38
Hallo,

Ik heb deze week een Gianelli extra gekocht, en op mn scooter (Speedfight 1 LC) gemonteerd (gelijk de prop verwijderd), de bijgeleverde 6,5gr rollen erin gedaan, en nu moet ik dus opnieuw afstellen.

Mn afstelling was al niet perfect: hij liep ongeveer 68 (teller) en stotterde als ik zo'n 500m gereden had bij ongeveer 35km/h. 200m later werkte het dan weer goed. Ik weet niet of de oude rollen origineel waren, maar toen ik woog waren ze 8gr. Sproeier was maatje 68 (bougie kleur weet ik niet ). Standaard carburateur. (m'n v-snaar was trouwens helemaal op. bijna 0,5cm dunner dan de nieuwe).

Nu ik mn uitlaat erop heb, en de rollen erin en nieuwe v-snaar erop, probeerde ik de eerstvolgende grotere sproeier die ik in huis had (80), en ging een eindje rijden. Ik merkte dat de scooter wegviel wanneer ik bij ongeveer 55, 60km/h kwam. Als ik rustig beetje bij beetje gas bijgaf kwam ik wel verder, richting de 70, maar meer niet. Het is niet echt Buaaap ofzo, maar gewoon ineens minder toeren. Het rare was, dat wanneer ik sproeier 68 er weer in deed, ik ongeveer hetzelfde effect kreeg, en maatje 75 ook. Mn vaccuumpomp werkt. De kleur van mn (nieuwe) bougie is nu wel aardig mooi met sproeier 72, maar ik kan m'n scooter hier niet echt volgas rijdend uitzetten. Kan het ook volgas stilstaand?


Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

M'n setup:

Standaard (49,9cc?) cilinder LC
Standaard vario, 6.5 gram rollen, variobegrenzing verwijderd
Standaard koppeling, gele trekveren. op de drukveer valt eigenlijk geen kleur meer te zien )
Standaard carburateur
Gianelli Extra uitlaat, zonder prop

Alvast bedankt.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved