Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
41388 Repsolnsr [v Leeuwen... 22-2-2007 21:21 Technical Forum 2656 3

Topicpost
Gepost door: Repsolnsr [v Leeuwen... Gepost op: 22-2-2007 21:21
Goedeavond

Lang geleden dat ik hier ben geweest . Enfin ik heb het volgende:

Enige tijd geleden wilde ik mijn Citta proberen te starten maar tot mijn verbazing had ze er geen zin meer in. Van alles geprobeerd nl, nieuwe bougie, nieuwe dop doormeten van bobine (meer dan 3 Kohm is toch goed vanaf dop naar aarde?) Niets hielp. Vandaag heb ik even het blokje er onderweg gehaald en gekeken naar de ontsteking. Dit ging allemaal prima btw . Ik denk dat er een stukje metaal tussen het vliegwiel is gekomen. Deze heeft namelijk een dikke baan in mijn vliegwiel gesleten. Zoals je kan zien op de foto.

Gelukkig heb ik in de loop van mijn jongere levensjaren aardig wat brommer bende verzameld en kwam ik nog een leuk vliegwiel tegen. Niet helemaal nieuw als ik naar de spiebaan kijk maar ach, kan er mee door.

Vervolgens wilde ik alles even netjes schoon maken en heb ik dus de 2 spoelen los gemaakt (incl condensator). Alleen had ik van te voren moeten onthouden hoe ze waren aangesloten. Want zoals je al raad ben ik het vergeten hoe ik ze moet aansluiten. Nu had ik alle drie de draden op de contactschakelaar aangesloten maar deed het nog niet. Wel paar keer ploffen.

Weet iemand misschien hier hoe je ze hoort aan te sluiten?

Oja ik heb gezocht en gezocht maar kon het nergens op het Inet vinden8)7

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved