Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
41229 MT70-nolimit 12-2-2007 17:54 Technical Forum 9000 88

Topicpost
Gepost door: MT70-nolimit Gepost op: 12-2-2007 17:54
Mijn verlangen naar uitbreiding van de dieseltechniek heeft mij tot het volgende idee gebracht. Ik heb het er al met jd boer en sypie honda over gehad, twee werktuigbouwers maar vanwege gebrekkige kennis in dieseltechniek dit topic.

Als uitgangspunt zouden wij een cb 50 blok willen pakken, dit omdat diesel 2t nogal not-done is natuurlijk.

Dan het volgende. In de landbouw worden veel stationair motoren gebruikt, 1 cilinder lange slag, voor het aandrijven van waterpompen. Dit zijn motoren met een vermogen van rond de 12pk, niet ondenkbaar op een brommer.

Het idee was om op het cb50 blok de brandstofpomp (van oude stationair motor) via het vliegwiel of een tandwiel uit het koppelingshuis aan te drijven. De verstuiver zou naar mijn idee gewoon met een bus via het bougiegat gemonteerd kunnen worden.

1 Kun je met een cb50 blok een dusdanig hoge compressie opwekken voor diesel ontbranding?
2 Zijn er aanpassingen op gebied van zuiger en kruk nodig?
3 Zien we iets gruwelijk over het hoofd.

Dit is een serieus topic, gelieve geen geneuzel of sst oplossingen, want diesel pure ownage en het gaat btw alleen maar om een idee uitvoering is nog neit zeker


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 17:59 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved