Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
41199 Ghekko 10-2-2007 19:22 Begin Forum 2454 14

Topicpost
Gepost door: Ghekko Gepost op: 10-2-2007 19:22
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn Gilera GSM, hij verliest langzaam motorvermogen.
Hij draait goed wanneer je hem start, en kan ook tot zijn volle toeren draaien (11.500). Dit duurt een minuutje of wat, en valt daarna - in het begin langzaam daarna steeds sneller - terug in vermogen. Hij komt vervolgens niet voorbij de 6000 toeren (in zn vrij) en de acceleratie van de motor is ook sterk teruggevallen.
Dit lijkt me een carburateur probleem, om de een of andere reden kan hij niet genoeg lucht/benzine aanvoeren, waardoor de motor het niet meer vol kan houden. Het ligt waarschijnlijk aan de benzine want de uitlaat rookt niet, ook niet wanneer het vermogen terugvalt. Als je vervolgens de motor uitschakeld, een paar minuten wacht en weer aanzet, hij wel weer z'n volle vermogen heeft, om vervolgens weer terug te vallen tot hij nagenoeg geen kracht meer heeft.
Oh ja, de brommer is volledig standaard, ik heb de benzineleiding al bekeken of die soms niet goed doorstroomt, dat is het em niet. Ook heb ik aan een (stel)schroef zitten draaien, het leek iets beter te gaan, hij klonk beter, hij hield het iets langer vol en hij de motor liep regelmatiger. Toch lijkt het me niet dat het probleem volledig bij die schroef ligt.
Hopelijk hebben jullie het antwoord op dit probleem.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved