Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
41145 | Supraatje | 7-2-2007 10:49 | Technical Forum | 571 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: Supraatje | Gepost op: 7-2-2007 10:49 |
Hallo, ik heb een Yamaha TZR met een Hebo Manston replica 70cc cilinder. Ik heb gisteren een andere carburateur erop gezet. Ik had een dellorto 19mm, en heb gister een areche amal 24mm afgesteld erop. Gisteren, reed hij perfect. Maar nu, vanmorge, reed ik..en hij viel opeens uit. Net of hij geen benzine meer kreeg, in 1 keer...bwoaap..uit. Nou, aan proberen te rennen, ging niet. Maar toen viel me iets vreemds op. Ten eerste kwamen er van die blaas geluiden uit me uitlaat. Fft..fft..je kent ze wel en....heel vreemd, me toerenteller..die ging tijdens het aanlopen, op en neer naar de 12000 toeren...dan viel die weer helemaal terug naar 3...dan weer dik over de 12000 het tellertje uit..en zo bleef hij schommelen. Dus ik andere bougie geprobeerd, precies hetzelfde.Op een 1 of andere manier, kon ik erop zitten, en rijden, maar maximaal 6 km/h op top, stotterend. Thuis de uitlaat eraf gehaald, en even naar de zuiger gekeken, niks te zien. Toen de hele cilinder eraf gehaald om te kijken, maar tot m grote verbazing, is de zuigerveer nog heel. Zijn er geen diepe zichtbare krassen in de cilinder/zuiger alleen hele lichte veegjes. Maar die zijn echt te verwaarlozen onderhand, want je kan voelen en kijken, je ziet geen oneffenheden. De bougie kleur is donkerbruin/ tegen zwart aan. dus te arm heeft hij niet gestaan. Ik heb nog een standaad ontsteking. Zou deze zijn doorgebrand? Koelvloeistof is netjes (gister nieuwe in gegooid) Wat is het probleem? Is het de ontsteking, of is het iets anders? Gr, Nick |