Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
40846 | requiem | 21-1-2007 1:03 | Technical Forum | 573 | 3 |
Topicpost | |
Gepost door: requiem | Gepost op: 21-1-2007 1:03 |
okee, ik heb dus me bougie schoongemaakt, en de brommer geprobeert weer te starten maar doet het nog niet helemaal. Maar hij doet in ieder geval al meer dan voordat ik de bougie had schoongemaakt. Ik ga binnekort even de luchfilter en de carbarateur schoonmaken en alles afstellen, ik ga ervan uit dat me brommer het dan weer doet. Het probleem is dat toen ik de brommer een beetje uit elkaar aan het halen was ik een domme fout heb gemaakt. Ik maakte onderaan het motorblok een soort schroef los, en toen begon er allemaal olie uit lekken, voordat ik de schroef er weer in had, was alle olie eruit. Wat moet ik nu doen? Ik neem aan dat ik er nieuwe motorolie in moet doen. 2 vragen: welke olie zal ik er in doen, en hoeveel olie moet erin? (tomos S25 snorbrommer met origineel motorblok) waar moet ik de olie erin gooien? aan de bovenkant heb ik ook een schroef eruit gedraait waar alleen een gat in lijkt te zitten. moet het hierin? zo ziet dit gat eruit. ook voreg ik me nog 2 dingen af over de volgende foto: ten eerste is dat stuk tussen de cilinder en de carabateur het spruitstuk? hier zit dus zo een ringetje in wat je eruit kan halen waarmee je hem ontgrenst? ten tweede waar is dat schroefje voor op dat ronde stuk van de carbarateur waar de benzineslang aan de carbarateur vast zit? Dit bericht is gewijzigd door requiem op 21-1-2007 om 1:41 uur. |