Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
40492 mcdronkz 26-12-2006 3:32 Main Forum 23437 80

Topicpost
Gepost door: mcdronkz Gepost op: 26-12-2006 3:32
Ben je Belg ? Klik hierop !

Hoewel de link van het kaartje toch echt wel verderop in de post staat zet ik 'm hier nog maar een keer.

Disclaimer
De kaart is nog lang niet af, en ik weet niet of ik 'm ooit af ga maken. Het kan zijn dat de server eruit ligt, of dat ik geen zin heb om dingen te fixen. Maar ik open dit topic natuurlijk niet voor niets, dus trek je conclusies.

Inleiding
Nadat alle voorgaande pogingen van anderen op weinig tot niets uitliepen, probeer ik het maar een keer. Ik vind het in kaart brengen van de locaties van leden toch wel erg handig, bovendien is het een mooie manier voor mij om kennis te maken met deze technieken.

Hoe heb je het aangepakt ?
Ik heb lang nagedacht over hoe ik dit het makkelijkste kon doen. Iedereen kent Google Earth wel, nu is er ook een webbased variant, Google Maps. Hier zit een hele ontwikkel-omgeving bij, waarmee je dit soort kaarten kunt maken. Het leek me wel eens leuk om hiermee te experimenteren, en er is nu toch een aardig bruikbare kaart.

Bedankt voor de spannende informatie, maar WTF doe ik in dit kansloze topic ?
Dít is wat je wilt zien. Laat het rustig op je inwerken, ga er wat mee spelen, en voeg jezelf uiteindelijk toe.

Help ! Er wonen 10000 mensen in het gat waar ik woon, iedereen overlapt elkaar !
No worries . Je dubbelklikt op een placemark, zodat je de witte "tooltip" te zien krijgt. Dan kan je inzoomen met het schuifbalkje dat linksboven te zien is. Als het goed is gaan de placemarks nu verder uit elkaar staan.

Ja, maar.. uhh, ik wil niet dat iemand kan zien waar ik woon !
Dan voeg je jezelf toch lekker niet toe ?

Vragen ?
Stel ze pas nadat je het topic he-le-maal hebt gelezen. Zoveel tekst is het nou ook weer niet, en misschien staat er precies in wat je zoekt. Ik ga geen vragen beantwoorden die in dit topic staan. Dus mocht ik je keihard negeren, dan weet je hoe het komt.

Dus tot zover

Het is niet nodig om te laten weten dat je jezelf toegevoegd hebt, dat kunnen we allemaal op de kaart zelf zien. Degene die toch zo slim is om dit wel te doen krijgt spankers van een willekeurig crewlid.

Dingen als SQL injection, XSS bugs etc. hoef je ook niet te proberen, ik heb geen zin om loze records te verwijderen, probeer het toevoegen hiervan dan ook zoveel mogelijk te vermijden. Mocht je iets hebben gevonden wat volgens jou op een exploit lijkt, inbox me dan.


Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 26-12-2006 om 13:13 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved