Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
40240 KILLALOT 5-12-2006 17:21 Main Forum 10805 20

Topicpost
Gepost door: KILLALOT Gepost op: 5-12-2006 17:21
hey mensen,

ik heb ff verduidelijking nodig met het overschrijven van een kenteken bij het postkantoor (wie moet er heen en wat moet je meenemen?)
Ik ga zaterdag mijn scooter verkopen en ook een nieuwe(2dehands) brommer kopen.. kunnen jullie zeggen voor deze 2 dingen wat ik moet doen bij het postkantoor? (wie,wat,weetikhet)
ik kan alleen dit vinden maar er staan 2 verschillende methodes in en ik snap het niet helemaal..

Een kenteken op naam van een andere eigenaar / houder overschrijven
Heeft een bromfiets eenmaal een kentekenbewijs, dan moet bij verkoop van de bromfiets het kentekenbewijs overgeschreven worden op naam van de nieuwe eigenaar. De overschrijving werkt als volgt:


METHODE 1????

Meenemen:

Bij overschrijving van een tweedehands voertuig: Tenaamstellingsbewijs (deel 1B) en overschrijvingsbewijs (deel 2)
Origineel legitimatiebewijs: Nederlands rijbewijs of Europese Identiteitskaart / Nederlands paspoort met uittreksel van de basisadministratie van de gemeente (niet ouder dan 3 maanden).
(zie legitimatiebepalingen voor overige legitimatiebewijzen)

METHODE 2???

NB: Het machtigen van een natuurlijk persoon is niet mogelijk bij het overschrijven of bij tenaamstelling van een particulier.

De rechtspersoon machtigt een natuurlijk persoon, welke naar het Postkantoor komt.

Meenemen:

Tenaamstellingbewijs deel 1B, overschrijvingsbewijs deel 2.
Kopie legitimatiebewijs eigenaar/houder (zie legitimatiebepalingen voor alle erkende legitimatiebewijzen)
Origineel legitimatiebewijs gemachtigde (zie legitimatiebepalingen voor alle erkende legitimatiebewijzen)
Kvk uittreksel (niet ouder dan 1 jaar) ??????
Ingevuld en ondertekend machtigingsformulier RDW940
(Het machtigingsformulier is te verkrijgen aan de balie van het Postkantoor en moet ondertekend worden door de eigenaar van het voertuig)

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door KILLALOT op 5-12-2006 om 17:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door KILLALOT op 5-12-2006 om 17:22 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved