Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
40094 Wulff190 24-11-2006 20:28 Begin Forum 4047 40

Topicpost
Gepost door: Wulff190 Gepost op: 24-11-2006 20:28
Hallo,

Ik heb mijn oude Puch Maxi-S weer in top staat gebracht.
Omdat de onderdelen steeds schaarser worden, had ik besloten nog twee blokken rij klaar te maken.
Ik wou er iets apparts van maken, dus ging ik op zoek naar een kickstart race koppeling en een trekstart.
Deze vond ik beide bij HZ-Bromshop.
Ik heb al honderden onderdelen besteld bij http://www.mopshop.de/, http://www.puchmaxi.nl
http://www.de-brommershop.com/ , http://www.puchforumshop.nl , 50cc.nl enz enz.
Ik wist al dat deze shops, correct waren en op tijd leveren, maar bij HZ-Bromshop had ik nog niet eerder
besteld.
De kickstart race koppeling koste 75 euro en er werd bij aangegeven dat er verschillende veren bij zouden zitten.
Ik dacht toen nog, nou dat zal wel een bijzonder stukje zijn voor dat geld.
De trekstart koste 65 euro.
Deze onderdelen heb ik via het online programma aangevraagd, maar kreeg geen reactie.
Na twee keer mailen kreeg ik akkoord om beide onderdelen samen vooruit te betalen.
Dit heb ik toen meteen gedaan en begon me naar anderhalve week af te vragen, waarom mijn orders nog steeds op
e status "in behandeling" stond op de HZ-Bromshop website.
Daarom stuurde ik over twee weken tijd 6 mailtjes, waar ik geen antwoord op kreeg.
Daarna besloot ik te gaan bellen en bij de eerste keer werd mij verteld dat het geld niet binnen was.
Ik vroeg waarom dat dit dan niet aan mij gemailt werd, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord.
Uiteraard had ik drie weken daarvoor al betaald en stuurde het bank bewijs via de mail door.
Toen ik wederom geen reactie kreeg, begon ik al een raar gevoel te krijgen.
En dus belde ik nogmaals op, en de persoon gaf me te kennen dat hij het vreemd vond en het meteen ging

onderzoeken,
Maar er gebeurde weer niets en daarom belde ik weer op .
Toen werd mij verteld dat het vandaag nog verstuurd zou worden.
Na weer een weekend wachten, besloot ik maar weer te bellen.
De jongen die ik toen sprak vertelde dat hij niet begreep waarom het niet verstuurd was en zou het persoonlijk
oplossen en dezelfde dag nog versturen.
Twee dagen later sprak ik deze persoon weer en hij was geiriteerd dat ik weer belde.
"ja,ja het wordt vandaag verstuurd" .

3 dagen later, na anderhalve maand wachten kreeg ik een pakketje.
Het eerste wat ik tussen het opvul materiaal zag liggen was een totaal veroest vliegwiel.
Wat bleek, de totaal versleten en gebruikte aandrijf as van de trekstart, zat helemaal scheef op een vliegwiel gemonteerd.
Dit was duidelijk een gebruikt produkt en naar mijn mening niets waard, maar goed.
Ik snel verder uitpakken en vond mijn race koppeling.
Dit bleek geen kickstart koppeling, maar een knijp koppeling te zijn.
Er zaten geen veertjes bij, was niet simetrisch en slecht afgewerkt.
Het bleek bij nader onderzoek een originele 2 schoens koppeling te zijn en daar hadden ze in gezaagd en
geslepen tot er twee remschoenen in passen.
De remschoenen hebben geen ophanging en houden elkaar vast dmv de originele remveren.
Ik heb dit nog niet eerder gezien en ziet er heeeel onbetrouwbaar uit.
Nogmaals op de website stond een compleet andere koppeling met losse veren.
Ook dit ding is naar mijn mening niets waard.

Daarop stuurde ik een mailtje, waarin ik aangaf dat ik 135 euro had betaald voor tweede hands ondeugelijke producten.
Uiteraard kreeg ik hierop geen reactie.
Vervolgens schreef ik weer een formele uitgebreide mail en kreeg toen letterlijk zoals het hier staat dit antwoord:
"dan is dan dat niet goed gegaan stuur maar retour"
En net als in alle voorgaande mail, stond er weer geen naam of groet bij, laat staan hoofdletters en leestekens.

Inmiddels had ik al een maagzweer van het mailen en bellen .
Ik heb de spullen gehouden, ik wou het mezelf niet meer aandoen met deze mensen te handelen.
Ik besloot dat ik 135 euro had betaald voor een "les" in "vertrouw niet zomaar iedere webshop als deze er mooi
uit ziet".

Dit moest ik even kwijt.
Ik wil HZ-bromshop niet beledigen met deze post.
Hiermee wil ik alleen aangeven hoe onpersoonlijk internet is en dat je in een winkel wel weet wat je krijgt.

Groeten,

Martin

PS: mijn bestelling staat nu een maand nadat ik het pakket ontving nog steeds op "in behandeling"



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved