Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
39832 DT.. 6-11-2006 18:56 Main Forum 2351 35

Topicpost
Gepost door: DT.. Gepost op: 6-11-2006 18:56
Mijn brommer is 26/9 ingenomen voor Technisch onderzoek en een week daarna kreeg ik hem terug en de uitlaat was eraf gehaalt omdat je tot max. 102 db mag en het was 103 bij mij.
Ik had toen een nog stillere demper erop dan de originele.
Die week dat ik hem terug had weer ori uitlaat gemonteerd startte hij al wat moeilijker, waarom weet ik niet (dit zal later blijken). Op die dindsdag van de volgende week maakte hij een raar metaal geluid bij het stoplicht. nou ja dacht ik ik rij wel door (zo erg klonk het niet).
Toen 1,5 km verder kapte hij er helemaal mee. dus niet meer doorgereden want het leek of hij stukken metaal aan het malen was.

Thuis uit elkaar getrokken en op het eerste gezicht niks te zien totdat ik de zuiger eraf haalde(zat geen spoortje op dus netjes ingereden ) Maar toen kwamen er allemaal rolletjes van het naald lager er tussen door vallen.
Er waren gewoon hele rollen en tussen stukjes verdwenen???
Ik had dus nu een half naaldlager en een verrot bigend, was 2500 km geleden helemaal gereviseerd incl.nieuwe drijfstang set.Het hele blok had ik onderhanden genomen omdat ik er geen problemen meer mee wilde Hij liep ook zeer mooi en reed als een zonnetje.

Die overige stukjes van het naald lager waren tussen de krukas en mijn carter gekomen en hebben daar onherstelbare beschadigingen achtergelaten. er zijn ook een paar stukjes in mijn bigend gevallen en die is ook kapot gedraait.

Nu is mijn vraag: Kan het komen doordat ze geen koeling hebben gebruikt bij de rollerbank test? EN TE lang volgas gehouden hebben bij de geluidsmeting? Kan ik de schade verhalen? Ik heb geen afstand gedaan van mijn uitlaat omdat ik het er niet mee eens was. Ik moet nog voorkomen.
Kunnen jullie mij helpen tips te geven of bewijzen te verzamelen. Want ik heb nu weeeer mijn blok moeten splitsen om de hele boel te fixen. De kwaliteit van het drijfstangsetje was goed dus daar licht het niet aan.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, als er nog vragen zijn stel ze......

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved