Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
39486 zeno 16-10-2006 16:40 Technical Forum 550 6

Topicpost
Gepost door: zeno Gepost op: 16-10-2006 16:40
Oke, het volgende gebeurde er van het weekend:

ik kom savonds thuis, en rem even ietsjes harder zodat het achterwiel 2cm de lucht in komt. Vervolgens zet ik motor uit, nog niks aan de hand. Toen kwam het gelazer:
ik kreeg de brommer compleet niet meer in beweging toen ik hem de schuur in wou rollen, heel vaag. Dus ik zet hem nogmaalt in zn vrij, maar ik krijg er geen beweging in. Het voorwiel bleek volledig Jammed vast te zitten.
Ik zag met wat licht erbij dat de lager (aan de linker kant als je erop zit) open was gebarsten. Er was 100% geen beweging in het wiel te kkrijgen, toen ik met veel kracht probeerde te rollen kreeg ik hem net de schuur in, het wiel draaide ongeveer 10cm.

Nou haalde ik net de remklauw er af, en opeens draaide het wiel wel (zij het moeilijk). de rem blokkerde dus het wiel. Maar hoe kan dit nou? remblokken laatst vernieuwd. Ik dus blokjes iets terugduwen en weer vastschroeven. Nou komt het rare:
Op een deel van het wiel remt mn voorrem zoals hij altijd deed, op het 2e deel heel erg slap. Kan de hendel dus veel verder inknijpen. Dat deel draait het wiel redelijk, stroeve deel heel erg moeilijk.
Remschijven lijken overal even dik, en ook niet scheef. Wat kan dit zijn? morgen komen er nieuwe voorwiellagers aan van speedparts, dan ga ik het voorwiel eruit halen.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de rem maar half goed werkt? wat kan ik hieraan het beste doen? heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

remschijf:

lager (voor zover zichtbaar, dat zilvere is 1 van de kogeltjes)

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved