Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
39397 | ikke_leon | 11-10-2006 19:03 | Uiterlijk Forum | 6254 | 53 |
Topicpost | |
Gepost door: ikke_leon | Gepost op: 11-10-2006 19:03 |
Het idee Zo als sommige inmiddels weten zit ik ook in de 2e wereld oorlog voertuigen meuk, maar daar was nog geen "project" Puch aan geweid ...... word dus nu de hoogte tijd dus bij deze zal ik jullie mijn plannen laten zien. Het is de bedoeling om er een meeting poeg van te maken, die ook voor dagelijks gebruik geschikt is, met een hoog-omkijk-gehalte De setup Om dat het natuurlijk wel een beetje door moet rijden ook een tamelijk mooie setup, het is geen 75cc/24mm/opmaat pijp maar dit had ik nog liggen 70 zeta Spoelers carters aangepast 17mm Takei eigenbak spruitstuk Homoet 6p 13 - 45 Uiterlijk Ze word natuurlijk groen met misschien nog wel wat camouflagenet-accenten. Zo als de meeste leger wagens mag deze laklaag gebruikt zijn/uitzien.... beetje krasjes kan geen kwaad, dus ze word gewoon met de kwast gedaan. ook heb ik (Amerikaanse) sterren gemaakt, netjes op Acad. ook hadden we nog een pot groene verf staan Tuurlijk komt er ook mooie belettering op "588933" vroegáh was dit de telling van de productie, maar daar doe ik niet aan . De betekenis van de cijfers; 5 omdat dit het et 5 groene voertuig is (op de corgibike na), 88 mijn geboorte jaar, 93 van me broertje .... ben hem al vast een beetje aan het voor berijden voor dat ie 16 is , 3 om dat het me 3e brommer was. boven het achterwiel komt USA te staan. de foto,s Zo stond ze er bij na twee weken na donatie, bij zwart en lelijk ..... daar komt uiteindelijk verandering in …. Het blok is al in elkaar gezet, alleen nog afstellen. De sterren en letters, deze moeten wit worden. ---------- UPDATE ---------- Ben nog even naar onze loods geweest waar ook me vaders z,n wagens staan, vond nog wat leuke spulletje s die ik wel op me brommer kon gebruiken v.l.n.r.: colonne lamp ziet er beetje gebruikt uit maar is van binnen nog gloedje nieuw, oudewetsetse bougiedop van porselein (?), dashboard verlichting + fitting .... maak er dus een dashboard op voor schakelaartjes en km teller, sluit em niet aan puur voor de sier dus, naoorlogse schakelaar van plastic.... bij gebrek aan beter deze maar even tot ik weer een mooie tegen kom op een beurs van KTR, originele schakelaar met de opdruk "panal lights" dat word me licht schakelaar, heb aleen dan wel 1 stand. Fock dat, dit is toch een Puch puur voor de looks Hier nog een keer de lamp maar nu ook van binnen te zien, zit goed in et vet dus verrotten doet het niet Zitten alleen wel 2 25volt/5wat lampjes in, moet ik dus nog even andere voor fiksen. Zoals jullie zien is er een wit en 2 rode glaasjes die rode gebruik je normaal en die witte komt echt maar een pis beetje licht uit en is dus ideaal voor colonne rijden. ---------- EXTRA STUKJE UPDATE ---------- wat is een ouderwetse brommer zonder spaak velgen, idd bar weinig dus, ik krijg despaak velgjesvan een maat van me, en hij mijn ster velgjes ..... ze worden natuurlijk in groen uitgevoerd ...en de spaken nog een beetje extra opgeschuurd op een dof effect te geven. ---------- EEN ECHTE UPDATE---------- Alles zit zon beetje voor de eerste keer in de verf zitten alleen nog wel wat klontjes in de verf. Her is ook erg ouwe troep hoorde ik later majah heb het er nu al op gesmeerd en et was gratizz eigenlijk ziet het er wel hip uit Ik denk dat ik alles in totaal 3 a 4x ga schilderen ---------- UPDATE(19 feb.) ---------- Eindelijk heb ik weer eens een beetje tijd, de velgen staan er alleen onder voor het opbouwen ... om de spaakjes moeten nog banden gelegd worden, worden van die swallow roadster banden. die hebben een beetje noppen en dat hoort erbij Lekker groen, en ruw weg af Op de details word ook gelet, zoveel mogelijk messing schroeven, staat mooi ouwewets ---------- UPDATE(22 mei) ---------- de plannen zijn een beetje gewijzigd... en er begint een eind aan te komen ik heb nu een ouwe voorvork er opgezet (voldoet het oldschool uiterlijk), dat betekend ook dat de ster op het koplampkapje niet meer doorgaat, er komt nu gewoon aan elke kant van de tank 1tje. op een brommerbeurs heb ik nog een knap vliegwiel kapje gevonden, die moet nog groen geschilderd worden. het zadel dat er nu op zit moet nog worden vervangen door eentje die groter is ( meer veren ) de dingen die nu nog moeten gebeuren: * de kabel's moeten nog worden getrokken (stroom en gas/rem/koppeling) * de steren en letters moeten er nog op getamponeerd/gespoten worden * blok moet nog goed afgesteld worden * banden moeten nog om de spaakjes gelegd worden * nog een luxe uitknop maken * vliegwiel kapje nog schilderen * aftanken en rijden D de foto's ---------- UPDATE (5 juni) ---------- eindelijk begint er een beetje een eind aan te komen, EN hij staat op spaakjes en ik vin et gruwlijk staan de foto's ---------- KLEINE UPDATE (5 juni) ---------- Ik vond zo'n oldschool zadel toch wel erg leuk staan, dus heb ik ook z,n zadel aangeschaft. het is volgens mij wel alleen het vrouwenmodel, maar ik vind em wel wijs staan, zo gecombineerd met het groene. ---------- UPDATE (10-12-06) ---------- Homoet 6p powáh, gekocht van iemand van't poegforum, nog helemaal nieuw ... en ik brand gelijk al weer de verf van de bocht al met het eerste rondje *zucht* nu moet er alleen nog een fish tale op. Verder is de ontsteking nu vrijwel geheel dood, en heb geen idee wat het zo kan zijn, en eigelijk ook nog geen zin om er goed na te kijken. Foto's zijn gemaakt naast de Dodge van me ouweheer, best wel erg kleurverschil, maar ik vind het lichte niet lelijk/onsmakelijk, heeft wel wat. Zit ook weer een macho rider spatter op, iets breder als de normale, en de bang ligt er mooi in, moest alleen de spatbord beugel wel verlassen wou het goed lassen, moet ook nog steeds geschilderd worden maja Dit bericht is gewijzigd door ikke_leon op 10-12-2006 om 21:49 uur. |