Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
39365 tacovissers 9-10-2006 20:27 Begin Forum 764 8

Topicpost
Gepost door: tacovissers Gepost op: 9-10-2006 20:27
Heej,

Ik rij nu een week op mn Senda.
Rijd aardig, stottert niet erg en trekt vlot op.

Maar nu kom ik erachter dat de voorvork OPNIEUW nagekeken moet worden, dus ligt hij weer uit elkaar, vandaar dat ik wat dingen kan weten die ik dan aan kan passen.

1) Er zit nu sproeier 67 (Oneven maat?) in, en het is een normale dell'orto sproeier . Is dit ten eerste niet een veel te kleine sproeier? En ten tweede, een oneven maat? Heeft er iemand wel eens gehoord daarvan?

2) Er komt een hoop zwarte zooi uit mn demper dat wil je niet weten! Wat kan daar de reden van zijn? Hij loopt op mengsmering, misschien verkeerde brommix?

3) Mijn powerfilter is gaar, zal ik een nieuwe kopen? Of raden jullie mij aan om een luchtfilterelement (de rest heb ik al) te kopen, en gewoon de originele erop te zetten?

4) De onderste adapters van je voorvork (USD), waar de wielas doorheen gaan en de bevestigingspunten van je remklauw aanzitten, kun je die van je onderste vorkpoten afhalen? En zo ja, is dat met die imbus bout die onderin zit?

5) Volgens mij is hij 12/53 vertand. Best licht als je het mij vraagt, maar toch trekt hij soms zn 5 & 6 (!!) niet. Al heb ik maar een beetje wind tegen zakt hij al terug in toeren in zn 6. Heeft dit met vertanding te maken? Of gewoon met het maximale koppel wat je uit een 50cc kunt halen.


Alvast bedankt! Gr Taco

Edit:
Mijn afstelling (behoorlijk ori):
- Derbi Senda SM 2001
- Ori 50cc
- Std uitlaat, snelle bocht
- Std Carb
- TNT powerfilter
- 12 / 53
- Sproeier 67

Dit bericht is gewijzigd door vipahsletjah op 9-10-2006 om 20:29 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved