Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
38590 DVM, trotse Vlaming 27-8-2006 23:25 Technical Forum 866 9

Topicpost
Gepost door: DVM, trotse Vlaming Gepost op: 27-8-2006 23:25
Het Yamaha Power Valve System werkt als volgt:
In de uitlaatpoort bevindt zich een wals met een 2 gaten. 1 groot gat aan de ene kant en een klein gat aan de andere kant. De wals wordt aangedreven door een servomotor die zn signalen van de CDI krijgt. Als je naar lagere toeren gaat zal de servomotor de powervalve laten draaien en komt het kleine gat voor de uitlaatpoort. Als je naar hogere toeren gaat zal de servomotor de wals zo draaien dat het grote gat voor je uitlaatpoort komt. In combinatie met een goede uitlaat geeft dit een bredere powerband en meer kracht bij lagere toerentallen.
Misschien is een RD250YPVS (1 cilinder=125cc) pas te maken op een RD/DT80LC blok?


Ik heb dit eens gelezen in een oud topic over de powervalve. -> powervalve (klik)

Als je dat kleine gat pas maakt heb je eig een zogezegde "ring-begrenzing" in je uitlaat, het grote gat is groot genoeg voor onbegrensd te rije natuurlijk .

Qua bedienen van dit systeem moet het wel te doen zijn met een pinnetje zoals een eurobegrenzing of zeker met een schakelaar (elektrische schema's kenne alle richtingen uit ), maar men vraag is of je bv zo'n systeem kunt overplaatsen van zo'n oude brommer in je 50/70cc?

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 27-8-2006 om 23:27 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved