Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
38172 paul-sh 28-7-2006 1:04 Begin Forum 1574 13

Topicpost
Gepost door: paul-sh Gepost op: 28-7-2006 1:04
hallo,

ik heb een Honda MTX-SH, met een origineel 50cc blok. Er zat een 16mm Keihin onder, maar daar was 1 oogje van afgebroken, zodat hij met een ringetje op het inlaatspruitstuk vastgeklemd zat, en valse lucht aanzoog. Een nieuwe 16mm Keihin kon ik niet meer krijgen, dus zit er nu een 18mm Keihin onder, maar ik krijg hem moeilijk afgesteld. Eerst kreeg ik alleen hoge toeren als ik de luchtschroef helemaal in had gedraaid, maar het klonk of hij te rijk stond (bij veel gas ging hij stotteren, terwijl als je minder gas gaf hij beter liep, bij volgas verzoop ie). Nu staat de borgclip van de gasnaald op de onderste stand, en gaat het al wel beter, terwijl lager juist rijker is, wat ik dus erg vreemd vind. Nu kan ik wel volgas geven zonder dat hij uitvalt, maar blijft hij op zon 6,5-7,0krpm hangen, terwijl hij makkelijk naar de 9,0-10,5krpm klimt als ik langzaam gas bijgeef.

Ook heb ik mn bougie gecontroleerd en die zag er tamelijk zwart, smeerachtig uit, wat er volgens mij ook op duidt dat hij te rijk staat. Het is trouwens een NGK B8E bougie, misschien dat het hier aan kan liggen?

Wie weet raad...

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved