Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
38163 | Funky Nassau | 27-7-2006 21:34 | Elektronica Forum | 1087 | 10 |
Topicpost | |
Gepost door: Funky Nassau | Gepost op: 27-7-2006 21:34 |
Hey allemaal, Ik ben bezig met het monteren van mijn DT50MX, welke tot op het laatste boutje uit elkaar is geweest. Vanaf het blok (vanaf je spoelen) loopt een stekker met 4 draden. Wanneer ik de multimeter (ingesteld op wisselspanning) aansluit op 2 van deze draden (ik heb zwart/wit en geel/rood gepakt), en vervolgens de kickstart een keer goed intrap, zie ik een wisselspanning van (bijvoorbeeld) 3 Volt op mijn multimeter verschijnen. VRAAG 1: Wil dit zeggen dat de spoelen plus bedrading etc. in het blok in orde zijn? Wanneer ik nu deze stekker op de kabelboom aansluit, alsmede contact omzet, zou er bij het intrappen van de kickstarter, een spanning opgewekt door het vliegwiel, versterkt door de bobine, via de bougiekabel naar de bougie moeten lopen en een vonk moeten opwekken. Deze vonk komt er echter niet. Ik heb getest met 3 verschillende bougies. VRAAG 2: Tsjah, hoe zal ik 't zeggen, alle input is welkom, alle ideejen zijn welkom. Wat kan er aan de hand zijn, hoe los ik 't op. Belangrijker is dat ik weet of de spoelen/ontsteking van m'n blok in orde zijn. (Dit is namelijk een stuk moeilijker te vervangen dan bijvoorbeeld een bobine). |