Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
38033 GatyGun 18-7-2006 22:42 Begin Forum 2384 24

Topicpost
Gepost door: GatyGun Gepost op: 18-7-2006 22:42
Ik heb een schakelbrommer RS50 die ik aan het opknappen ben samen met Jeffreyyy.

Verhaaltje vooraf:
Vandaag reed ik ongeveer 80km per uur over een fietspad. Uiteraard moet je ee keer afremmen wegens een oversteek plaats ( boerenweg ) alleen vandaag tot mijn verbazing bij het afremmen. Begaf mijn achterrem het ( hij deed helemaal niks ). Versnelling 1 en voorrem deden wonderen. Toch belande ik in de berm ( staande ) dus geen schade.

Het probleem:

Een niet werkende achterschijf rem. Die het een dag eerder gewoon nog perfect deed.

Wat heb ik al gedaan.

Ik heb wat forums doorgelezen, handleidingen. en heb het volgende al gedaan.

oude remvloeistof vervangen. Dat lucht gebeuren eruit gehaald. De vloeistof op pijl gehouden dat hij bij de max bleef zitten. Ik heb het cilindertje die de olie naar de achterwiel pomp ( bij het pedaal ) gecontroleerd deze pompt gewoon.
Er komt ook remvloeistof bij het achterwiel eruit gepompt zoals in de manual op het forum ( of die van aprillia beschreven is ). Ook dat trappel op het pedaaltje een paar keer.

Ook dit werkt niet, nog steeds komt er geen druk op dat pedaatlje te staan.

Ik heb, het met een motor rijder bekeken. hij had al is eerder vals lucht ofzo gehad in het systeem en ook hij heeft hetzelfde gedaan wat ik dus ook al gedaan had. Nog steeds niks.

Ik heb geen idee hoe en wat ik nu moet doen om het werkend te krijgen of wat er mis zou kunnen zijn.

Ik heb de remschijfjes bekeken deze stonden wat naar buiten ( als je dat plastic dopje van de achterschijf rem verwijderd. )

Vindt het heel appart omdat de brommer gisteren gewoon nog goed werkte ( het rem gebeuren )

Hier nog een foto's:



misschien dat iemand nog wat weet :S

Aangezien ik niet als kamikazee piloot door het leven wil moet dit gefixt worden.



Dit bericht is gewijzigd door GatyGun op 18-7-2006 om 22:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door GatyGun op 18-7-2006 om 22:47 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved