Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
37940 Stoney3K 12-7-2006 15:59 Technical Forum 782 9

Topicpost
Gepost door: Stoney3K Gepost op: 12-7-2006 15:59
Dag mensen,

Ik reed de laatste tijd rond met een Dell'orto 12mm carburateur op mijn brommer (een Peugeot 104), maar ik zat met het enorm irritante probleem dat ik er geen passend luchtfilter voor kon krijgen. De standaard Vespa Ciao filtertjes waren te groot en mijn frame zat in de weg.

Nu stond er bij mijn broertje nog een tweetal Puchjes in de garage, waar ik nu een carburateur van gepakt heb (een Bing 12mm, hoofdsproeier heb ik nog niet naar gekeken), waarvan ik weet dat er genoeg keus is op het gebied van luchtfilters en die eronder passen.

Nu zit ik alleen met een punt: De aansluiting op mijn spruitstuk is 18mm buitenmaat (en op de Dell'Orto dus 18mm binnenmaat) en op de Bing zit een 20mm aansluiting voor op het spruitstuk. Ik heb dus 2mm speling over. Zijn hier verloopringen voor te krijgen en zo ja waar? De lokale brommerboer had niks wat ik kon gebruiken.

(Nu loopt mijn spruitstuk op de Peugeot wel taps naar buiten af dus misschien zit ie dalijk wel klemvast, maar als het niet zo is zoek ik wel een oplossing)

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved