Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
37915 ironbird 10-7-2006 21:36 Uiterlijk Forum 4463 53

Topicpost
Gepost door: ironbird Gepost op: 10-7-2006 21:36
wij gaan met wat maten elk jaar met een zelfbouw vlot een stukje over de neet varen, en dan maken we daar een tweedaagse van met bier e.d.

Maar omdat we zo lui zijn wouwen we er ooit eens een motor op bouwen. Ikzelf ben nu dus bezig met een en nieuw vlot te maken, met een grasmaaier viertaktblokje erop. Dit vlot zal dus het eigenlijke vlot moeten voorttrekken.


Het schoepenrad is gemaakt uit een 60l vaatje, verstevigd met oude brommerspaken (van ene mtx :p ). Hierin zit een as gelast, die aan beide kanten op maa gedraait is voor de lagers. Dit maak ik nog vast op twee balken, di egaan scharnieren ter hoogte van het tandwiel aan de motor. (om het rad hoger en lager te kunne zetten.

De grasmaaier moet nog verbouwd worden. Het tandwiel dat alles zal moeten trekken is er al opgebouwe (is een tandwiel van een Honda camino, met vrijloop)

Nu moet die wals van die maaier er nog af, want dat weegt te veel. En het maaiblad moet nog gesloopt worden, zodat er nog enkel maar een kale as op die plaats zit.

Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling een speedboot te maken. We willen een snelheid van 2 à 3 km/u zine te halen. Het toerental van demotot wordt dus zeeer hard gereduceerd tot ongeveer 60 à 100 toeren/min, zodat er een zeer sterke trekkracht overblijft.

Ik hoop dat dit project brommer related genoeg is. Ik zou iig niet weten met wie ik anders mijn ervaringen moet delen (ik ken geen motorvlotforum.nl oid :p)

Hier de eerste fotos.




edit: gvd, die fotohost vekleint ineens al mijn fotos Ik maak weleens betere alsik tijd heb



Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 10-7-2006 om 21:37 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved