Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
37298 matthijs.nl 2-6-2006 18:52 Technical Forum 639 7

Topicpost
Gepost door: matthijs.nl Gepost op: 2-6-2006 18:52
Aangezien het "Vraag de sproeier" topic gesloten is post ik mijn vraag hier maar. Ik heb een Motorhispania RYZ Urban uit 2005. Afgezien van de verwijderde prop is de brommer geheel standaard. Er zit een 12mm Carb. op en voordat de prop eruit was zat er sproeier 86 in. Toen ikd e prop eruit had gehaald heb ik sproeier 96 gekozen maar in z'n 4 en 5 vol gas hield hij toch nog in. Ik ging het ff vergelijken met de brommer van een vriend van mij die ook een 12mm carb. heeft maar sproeier 70. Dus ik dacht dat ik veel te groot zat. Toen heb ik sproeier 90 erin gedaan maar kon iok de brommer moeilijk starten. Ook wanneer ik val gas reed in z'n 6 en dan eens voor de gein de shoke open deed, schoot de brommer werkelijk vooruit. Hogere snelheid dus. Daarom maar sproeier 100 erin gezet met het volgende resultaat:

Link openen en dan bestand downloaden (opslaan) en dan afspelen met Quicktime. Bij mij speelt hij hem automatisch af met Real Player maar die kan het bestand niet lezen ofzo. Is met telefoon opgenomen en kan helaas geen converter vinden die .amr bestanden convert.

Memo 1

Memo 2

Niet echt het resultaat dat ik verwacht had. Sproeier 106 geporbeerd en de brommer deed het zelfs beter. Alleen haperde hij erg. Zoals je hoort in Memo 1 is het geluid vrij redelijk. Maar met sproeier 106 lijkt het alsof hij alsmaar koud blijft. Dus ik kan hem niet goed doortrekken naar 10 duizend toeren, wat ik normaal wel altijd deed.

Moet ik nu juist groter of juist kleiner zitten. Groter lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij op 96 redelijk liep. Startte goed maar hield in in de 4e en 5e versnelling wanneer ik het gas open trok. Het gekke is dat met sproeier 100 de brommer niet of nauwelijks vooruit kwam. Deed ik shoke open dan ging het al beter maar nog steeds @#$^#
Sproeier 106 doet het beter maar stottert erg veel en dus niet fijn om mee te rijden

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved