Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
36916 -rik- 12-5-2006 14:24 Uiterlijk Forum 7678 61

Topicpost
Gepost door: -rik- Gepost op: 12-5-2006 14:24
hallo
ik ben al lang bezig aan mijn watergekoelde puch, ik had hem gemaakt voor meeting speelmansplaten vorig jaarzo was hij toen


maar ik was niet tevreden over zijn prestaties dus ik heb alles beter aangepakt, eerst maakte ik gebruik van een losse plaat die ik op de plek van de oude tapeinden vast had geschroeft. Maar ik vond dat hij slecht afgewerkt was en dat de poorten groter moesten hier ben ik dus eerst aan begonnen, hier kun je ongeveer zien hoe het blok nu is







ik heb er verder een selletra binnenrotor bij een 21mm dellorto vlakschuif carburateur rito racekrukas waar ik nog teflon bussen in moet doen, aangepaste en verstevigde koppeling 70cc mallosi getuned, verder heb ik nu een electrische waterpomp, c3 lagers, en ik wil er nog een expansie ervoor maken.



tussendoor heb ik het frame gespoten koper(kleur krijg ik niet goed op de foto maar is echt een spectaculaire kleur) kleur en in parelmoer zwart de leters en er een nsr voorvork in gemaakt en mbx velgen met dunne bandjes ook heb ik de accu in het frame verstopt

(nieuwe fotos in het zonlicht )



wat nog te doen:
carters zijn nu alleen grof uitgefreest die moeten nog nabewerkt worden met de dremel en dan gepolijst worden

teflon bussen draaien voor in de krukas

carer moet nog 1 keer gevlakt worden

kelk draaien voor carburateur

spruitstuk afmaken

uitlaat berekenen en maaken

het is de bedoeling om de puch af te hebben voor de volgende meeting speelmansplaaten, weet iemand waneer die weer is?


ik heb men carters nu verder afgedremelt moeten nu nog gepolijst worden, ook heb ik een stage 6 kelk gekocht en men carburateur er netjes op laten aansluiten en gepolyst en verder heb ik een nieuwe twin air filter gekocht.

ik heb mijn radiator nu voorop gemaakt en heb een spruitstuk gemaakt verder zijn nu ook mijn lagers binnen , dus nu heb ik alle onderdelen en is het allen nog een kwestie van alles monteren


men electrische waterpomp


02-06-06
hehe eindelijk het grootste del van mijn stpruitstuk gefreest, de buis moet alleen nog op goede lengte gemaakt worden en aan het deel van men carb gelst worden(ben wel stom geweest om m uit staal te maken marja k spuit m dan met 2k wel roze)
verder heb ik de vulplaat gemaakt zodat men 6-kleps membraam er netjes inpast

en ik heb nylon stoppen gedraait en in men krukas geperst






en zo ziet het spruitstuk er ongeveer uit, ik heb hem zo gemaakt dat de flow zo goed als mogelijk is(hiervoor moet mijn carburateru wel een beetje schuin hangen maar ik denk dat dit wel gaat)


ik ga de kop nog wel ff stralen, zodat die er ook weer netjes uitziet, is trouwens een orriginele nrs kop die uitgedraait is(zat al bij het andere blok dus heb ik geen moeite voor hoeven doen


ik heb nog een orrigineel puch logo kunnen bemachtigen waar ik een open vliegwiel kap van wil gaan maken voor over mijn binnenrotor, word wel mooi denk ik


kut me teen is ontstoken, maar een voordeel ik heb vandaag wel mijn blok inelkaar gezeten alles er ff in gehangen om te sjekke of alles past(zit nog geen zuiger en pakkingen in), ik zie alleen wel dat het puch wat k op mijn gepolyste koppelings kap heb gestraald niet recht staat
(is niet goed te zien op de foto door de reflectie van de zon)

owja en ik wil hem gaan testen met men hmr2 uitlaat maar ik denk dat ik dan aarsverwarming heb dus misch mar met jolly probere, maar dat komt nog wel





oja en ik moet mischien maar eens een zadel gaan regelen

Dit bericht is gewijzigd door -rik- op 12-6-2006 om 22:36 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved