Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
36706 | mcdronkz | 3-5-2006 14:01 | Technical Forum | 1541 | 20 |
Topicpost | |
Gepost door: mcdronkz | Gepost op: 3-5-2006 14:01 |
Ik ben effe bezig met het perfect afstellen van m'n MTX, nu heb ik bij de ene fietsenmaker een "Honda" sproeier 95 gehaald (hij had geen Dell'Orto, maar dit past wel enzo), en bij een andere fietsenmaker "Dell'Orto klein" sproeier 100. Nu is het zo dat de brommer met sproeier 95 iets te arm loopt, als ik onderin gas geef gebeurt er bar weinig, maar op top knalt 'ie er lekker vandoor, maar ook niet helemaal zoals ik het hebben wil. Dus ik dacht, naja logisch, neem ik sproeiertje 100. Maar die had die ene fietsenmaker dus niet. Dus ik naar de stad, effe een Dell'Orto klein sproeier 100 opgehaald, er net effe ingezet, maar dat loopt dus (veel) te rijk. Hij komt onderin wel, maar voor de powerband stopt ie er gewoon mee. Blijft ook niet stationair lopen, zoals 'ie met 95 wel deed, en de bougie is gewoon pikzwart. Hoe kan dit ? Is het een verschil tussen de "Honda" sproeier of de "Dell'Orto klein" sproeier ? Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, want de sproeiers zijn verder identiek, op het gaatje na dan ![]() Of heb ik iets anders gewoon verkeerd gedaan ? Heb het spul trouwens met beide sproeiers gewoon warmgereden, dus daar ligt het niet aan. Zelfs als het spul koud is is het duidelijk dat het niet goed gaat lopen. |