Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
36651 | honda-mbx | 29-4-2006 20:40 | Uiterlijk Forum | 12829 | 96 |
Topicpost | |
Gepost door: honda-mbx | Gepost op: 29-4-2006 20:40 |
omdat het tegenwoordig erg in is om van je brommer die in project status is een project page te maken, doe ik maar gezellig mee het begon al een hele tijd geleden ik was gek op opvoeren, en crossers. vervolgens zie je op jubbega ook allemaal sprint brommers en dat leek mij ook wel wat. na lang twijvelen toch maar besloten om een sprint brommer te maken, en niet lang daarna viel het oog op een gilera Zulu die er vrij gaar uitzag. 17 december 2005: Gilera Zulu gekocht, zonder blok en zag er vrij gaar uit: voor dat ik de brommer daad werkelijk thuis had staan, had ik nog een gebruikt kappen setje en zadel kunnen kopen van sander. deze gelijk gemonteerd na thuis komst, dat gaf dit resultaat: dit er gelijk heel anders uit.. onder een zulu past een derbi blok, en ben ik daar dus na rond gaan kijken. deze heb ik gevonden: ook kon ik deze cilinder krijgen, een metra kit SP: dit blok heb ik bij mn stage bedrijf volledig geparel straald, hierna de carters pas gemaakt op de mk SP en alle lagers in het blok vervagen + keerringen en een doppler as geplaatst. ook heb ik een HPI 2005 binnenrotor gekocht: het gestraalde blok onder de zulu gehangen en de HPI geplaats: ook de killswitch en snelgas gemonteerd: ook nieuwe banden gekocht (moeten er nog onder): het was om zelf een uitlaat te gaan maken op de specs van de metrakit pro race uitlaat. nou de maten gekregen, en vervolgens begonnen te tekenen (niet definitieve model geworden..) uitslagen gemaakt en de conussen rondgeklopt: vervolgens begonnen met lassen, maar omdat er opschool niet genoeg tijd plek was kwam ik waarschijnlijk in tijd nood. dus heb ik besloten een pro race uilaat te kopen, om toch te kunnen sprinten. opmaat word nog afgemaakt. pro race uitlaat: cilinder bewerkt, en met de pro race uitlaat gemonteerd: zoals je ziet ligt de demper er los op. hiervoor heb ik een aluminium demper ophanging gemaakt. recente foto's : voorlopig setup: cilinder: Metrakit SP (SD-tuned) Carburateur: Mikuni 24mm vlakschuif Luchtfilter: K&N Uitlaat: Metrakit Pro race Ontsteking: HPI 2005 Carters: SD tuned membraan: Malossi 4kleps met zelfgemaakte polinie kleppen toekomst setup: -cilinder nog verder bewerken. -verwisselbare berbrandingskamers maken. -testen met anders cilinderkoppen en zuigers. -testen met opmaat uitlaaten -andere membranen testen. uiterlijk komt nog.. update 03-05-'06 de zulu loopt!!! ik heb de middelste sproeier er in gedraait die ik nog had, en liep gelijk volgas goed. natuurlijk heb ik hem eerst wel even ingereden etc. hij loopt best lekker, boven mijn verwachting uit! onderin tam, en lekker lange powerband.. moet nog wel veel oefenen, want bij de start weg rijde zonder weely is nog lastig er zit een gigantische dip in het midden gebied, zit hem in de carburateur.. morgen afstellen filmpjes (met telefoon gemaakt): http://www.xs4all.nl/~jlbeen/sietse/ of: http://media.putfile.com/starten http://media.putfile.com/weg-rije foto's van het membraan met de zelfgemaakte kleppen: update 04-05-'06 vandaag even met de afstelling wezen spelen, de gasreactie is nu lekker, en trekt ook harder helaas geen filmpjes gemaakt, alleen paar foto's benzine was op, dus gedaan met de pret.. brommer neer zetten voor pic: eindfoto: update 26-05-'06 een dikke 2 weken voor het nk brommersprint liep mijn brommer, en had hem redelijk afgesteld. had het gevoel dat er nog meer in zat, maar had helaas geen vervoer om naar de testbank tegaan om hem beter af testellen. jubbega 2006 : het was eindelijk zover, 25 mei 2006 brommersprint te jubbega, we waren mooi vroeg en hadden de party tent opgezet voordat het begon te regenen helaas duurde het wel erg lang voordat alles begon door het slechte weer.. ik zat in de prostock en die moesten als laatste. het was mijn eerste keer, en dan is het toch wel spannend wanneer je voor de 'kerstboom' staat. start was kut, ik zat nog niet goed en toen tikte ik met mn voorwiel de 2de streep al aan, waarna het aftellen begint. was daardoor een fractie te laat weg en een weelspin en een keer iets te vroeg geschakeld. ik had een tijd van 9,44 wat toch nog meeviel wanneer je het vergelijkt met de rest.. maar een 2de run zat er niet in. de foto's: om 7.15 zulu uit de schuur gehaald: vastmaken op de kar: opbouw tent: achterbandje 3 filmpjes van de zulu @jub: http://rapidshare.de...gilera_zulu.avi.html http://media.putfile.com/eerste-sprint http://media.putfile.com/jubbega-06-zulu keuring: http://media.putfile.com/keuring volgende sprint weer meedoen met: -andere vork -ander voowiel -meer vermogen (dus meer testen en maken etc) -ander uiterlijk -betere start word vervolgt Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 1-5-2006 om 12:30 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 3-5-2006 om 20:36 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 4-5-2006 om 14:33 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 4-5-2006 om 16:48 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 26-5-2006 om 16:08 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 26-5-2006 om 16:46 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 26-5-2006 om 16:47 uur. Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 27-5-2006 om 12:33 uur. |