Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
36560 MrOi 25-4-2006 14:59 Begin Forum 2199 42

Topicpost
Gepost door: MrOi Gepost op: 25-4-2006 14:59
Ok aangezien er in het kleine vragen topic gewoon niet geantwoord wordt hoop ik hier wel geholpen te worden.

Het gaat om een TSX met:

70cc charmo, inc 70cc kop
Gianelli 80 uitlaat en een 21mm Mikuni.

Vroeger reed die met sproeier 120 en de luchtschroef een aantal slagen open hartstikke lekker. Toen moest mijn blok gereviseerd worden en is er aan mijn afstelling gezeten en nu krijg ik hem maar niet afgesteld. Ik post hier ff het verhaal wat ook in het kleine vragen topic stond, daar staat alles in.

Gister men gereviseerde tsx weer in mekaar gezet, netjes de nieuwe zuigerveren ingereden alleen gister avond begon die ineens te haperen en uit te vallen, toen ff een 70cc koppakking op gezet ipv 50cc omdat die daar lekte. Maar als ik hem toen startte, wat alleen ging met aanlopen dan schoot die hoog in toeren. Valse lucht denk je dus, maar hij het wel genoeg power om weg te rijden, het is gewoon alsof je constant half gas rijd.. Nu vandaag heb ik er een kleinere sproeier ingedaan (vorige was zowiezo te groot) en nu staat de luchtschroef 3 slagen open. Hij gaat wel aan met kicken maar schiet meteen naar de 6k toeren, dat blijft die constant draaien, als ik aan de stationair schroef draai maakt het niks uit en als ik de luchtschroef verder open zet dan wordt het alleen maar erger..

Nu plofte die 70cc koppakking ook dus heb er maar een gloednieuwe 50cc in gedaan, doet het nu goed alleen nu kan ik wegrijden in zen 1, maar als ik in zen 2 op toeren wil komen verzuipt die... waar kan dat aan liggen, net de carb pakkingen ververst en de voetpakking is ook goed. Er zat eerst sproeier 120 in met de luchtschroef ver open, nu 110 en heb de luchtschroef iets meer dicht gedraaid..

Nu heb ik net de gasnaald 1 standje hoger gezet, maar dat was niks dus maar terug gezet. Ook weer sproeier 120 erin gedaan maar dit keer 5 kleine slagen open. Nu kon ik in zen vrij lekker gassen alleen na een keer vol gas begon die te verzuipen en viel die uit.

Het is best wel dringend dat dit snel wordt opgelost dus alle hulp is welkom

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved