Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
36135 | chrisda | 7-4-2006 17:04 | Technical Forum | 1961 | 27 |
Topicpost | |
Gepost door: chrisda | Gepost op: 7-4-2006 17:04 |
had laats ook al topic hiervan geopend maar kan nu wat meer details van geven. nou ik hoor dus soms een soort ratelend/knetterend of trillend geluid. dit geluid heb ik soms al vanaf de 8000 toeren(dan hoor je het kei goed) maar meestal tussen de 8500 en de 9500. wat raar is dat het dus niet erboven is of heeeeeeeeeeeeeeeel soms. en ook krijg ik het pas als hij wat warmer is. had het een paar dagen weer niet (misgien afgesleten) maar daarna reed ik stukje langer dan alleen vanschool naar huis dus werd hij ook wat warmer en toen in eens begon het weer. raar is dus dat het meestal begint als de motor wat warmr is ( dus +- 1รก2 streepjes hoger dan normaal) en tussen de 8500 en de 9500 toeren. heb ook alle schroeven al gecontroleerd dus. oja laatst reed me brom het dus ff niet omdat er iets met de elektriciteit was (weet niet wat, iemand anders opgelost) maar kan het zijn omdat me bougie nu schoongemaakt is en de bedrading iets meer 'geleid' dat ie wat meer vonkjes geef of zo(ben noob dus aub niet gelijk gaan kkeren van da kan niet etc of dat scheel niks daarom vraag ik ut ook) en om de spoel te checke of daar iets mee was had die jonge 2 gaten in ut vliegwiel un paar mm groter geboord heel klein maar, zodat hij er een vliegwieltrekker in kon draaien. het schroefsel zoveel mogelijk uitgehaald, maar zou het kunnen dat aan de binnenkant van die randjes zijn ontstaan en als hij dan warmer word dan iets uitzet en dan tegen de randjes komt?? voor die reparatie had ik dat geluid neit, maar kan niet eg meer herinneren of ik toen altijd rond de 8000 toeren reed. maar volgens mij wel. |