Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
35494 Razor 13-3-2006 23:06 Main Forum 2110 26

Topicpost
Gepost door: Razor Gepost op: 13-3-2006 23:06
Een vriend van mij heeft een Aprilia RS. Nou had die een vastloper gehad en zou iemand voor hem het weer goed in orde maken. Hij had een gilardoni 70cc, 21 dellorto, Yasuni uitlaat (weet nietmeer welke..iig 70cc uitlaat).

Hij zei dat die jongen ze blok ging aanpassen, cilnider enz enz dat alles goed weer zou lopen. Aangezien hij dacht dat 70cc kut was ivm eerdere vastlopers en dat ie weer stuk gaat ging die voor 50cc. Toen bleek het achteraf te gaan (hoorde ik) om een Hebo Manston 50cc (echte), Hebo Krukas, carbon membraan, en nieuwe pakkingset, nieuwe lagerset, plus hij zou x aantal dingen bewerken. Ik zei tegen die vriend van me: jongen ik hoop het beste voor je maar ik ben bang dat jet met die echte manston veel eerder problemen krijgt maar dat is dus nu al te laat en hij laat het nu allemaal zitten.

Nou zou die jongen omdat hij hem een kennis vond die vriend van mij, het voor een vriendenprijs doen en alles inkoop doen en het dus niet doen voor de winst.

Hij zei dat het dus totaal 350 euro ging kosten! Dat is dus absoluut niet duur.

Nou liep dat ineens op naar 370, en moet hij uiteindelijk 450 euro betalen. Toen zei die vriend van me dat vind ik maar niks je zit me beetje te naaien.

Hij stelde hem het volgende voor:

cilinder er weer afhalen en dan 325 betalen.
Ook kwam me vriend achter z'n inkoopprijzen:
-hebo manston 125 euro
- hebo krukas 160 euro
- lagers 90 euro
- carbon membraan 25-30 euro
- pakkingset 20 euro

Nou is dit bij elkaar 425 en heeft hij nog 25 euro ervoor gerekend want hij heeft het ook allemaal bewerkt en gemonteerd. Wel heeft het overigens ook nog eens belachelijk lang geduurt.

Maar sommige dingen kloppen niet echt vind ik. Want als ik bijv. vergelijk met opvoeren.nl (is niet goedkoopste site maar goed...) Manston 50cc is daar 30 euro. Hebo krukas 150. dus die manston is 60% verschil qua prijs. En die krukas is 150 euro bij opvoeren.nl dus juist 10 euro goedkoper daar...

Die lagers.. zou dat kunnen kloppen of krijg je al lagers bij zo'n hebo krukas? en meer lagers zijn toch niet noodzakelijk in een blok..?ik vind die prijs namelijk ook erg overdreven. Ook dat membraan is heus geen inkoopsprijs. En die pakkingset slaat alles want die kosten nog een 12 euro die dingen (verkoopprijs), dus laat staan inkoopsprijs.

het lijkt er dus op dat hij die jongen lekker heeft gemaakt door de leuke prijs voor de cilinder te zeggen, omdat goedkoop was. En hem vervolgens in al die andere dingen te naaien..

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen over dit verhaal...

En weet iemand hier inkoopsprijzen van die onderdelen?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved