Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
35333 | Magic-Walker | 6-3-2006 13:13 | Main Forum | 1904 | 32 |
Topicpost | |
Gepost door: Magic-Walker | Gepost op: 6-3-2006 13:13 |
Naast mijn zundapp heb ik un tijdje terug ook een honda mtx gekocht ik heb een crosser altijd al heel mooi gevonden, ik was niet echt opzoek naar een maar ik lette wel op. Toen kwam ik un tijd geleden een leuke mtx tegen op marktplaats, het was ook nog eens niet zo ver weg (+-45km) Ik ben toen met een vriend opgereden, toen ik hem zag was ik meteen verkocht! hij mankeerde wel het een en het ander ik heb hem toen voor de zeer aantrekkelijke prijs van 175 euro mee kunnen nemen. (Als ik nu kijk op marktplaats wat sommige zich al vragen voor un echt krot vond ik dit wel meevallen!) Hij paste alleen niet in de aanhanger... om hem nu te laten staan dat was niet echt een optie, ik ben toen dus maar 45km door de stromende regen naar huis gereden, niet zo heel verstandig omdat hij niet verzekerd was ofnix maaryah, het was me wel een tochtje ! ik had ondertussen wel 3jaar ervaring met een dapp maar een mtxje rijd toch wel iets anders! in het begin was het dan soms ook wel een beetje kantje boord! Maar eindelijk dan toch thuis aangekomen meteen ff een lkkr bakkie coffie gedronken en meteen wat foto's gemaakt! Zo was hij dus toen ik hem kocht: Naast de zundapp (: een happy family Toen was het tijd voor een snelle opknapbeurt, want eigenlijk wilde ik de mtx zo snel mogelijk aant lopen hebben zodat ik met slecht weer de zundapp kon sparen. Met het uit elkaar halen stuite ik al op een groot probleem! het frame was net boven het motorblok bijna doorgebroken! hier schrok ik wel van, maar dit heb ik later opgelost door er een stevige balk in te lassen. Hierna meteen ff alles goed geschuurd en het frame en de achterbrug gespoten Je ziet amper waar het frame gelast is (: dit zal dan ook niet snel meer breken! Toen ben ik begonnen met de brommer in de woonkamer in elkaar te zetten, (dat is het voordeel van opjezelf wonen ) het was buite namelijk vreselijk koud! toen ik hem al redelijk ver in elkaar had viel me opeens iets raars op hij leek wel een stuk hoger? :s na goed kijken kwam ik erachter dat ik het prolink blokje er verkeerd om op had gezet, najah ''verkeerd'' om was niet helemaal waar, op het blokje staat een pijl met UP erop die heb ik dus naar boven gezet maar het schijnt dat op nederlandse mtx'e dat blokje dus ondersteboven moet? wat ik nog altijd raar vind ik heb het blokje daarom maar weer omgedraaid en toen was hij weer op goede hoogte! Als ik hem weer uit elkaar haal en goed reviceer dan doe ik het blokje toch weer ''goed'' om en kort ik de veer gewoon in want ik heb het idee dat als dat blokje zit hoe hij hoort dat de brommer dan beter veert. Na een paar dagen knutselen was het dan eindelijk zover de brommer was klaar ! ik ben er dan ook meteen flink mee gaan crossen! en dat is toch echt wel geweldig, het leuke is dat je met een mtx uns lekker door de modder en over grasvelden kan rijde (: ik heb deze brommer dan ook zodat de zundapp word gespaart :P Vervolgens heb ik nog handguards gekocht en er een proma demper opgezet, die maakt toch wel een veel stiller en mooier geluidje! Nu ben ik van plan als de verzekering is afgelopen tot mei, dan gaat hij weer helemaal uit elkaar en word dan rustig in elkaar gezet. alles word opnieuw gespoten en ook heb ik al un paar doze vol met nieuwe onderdelen ik wil hem dan gewoon perfect maken. en vervolgens keuren (wat geen enkel probleem is, want hij is nederlands!)Ik vind het een heerlijke brommer het rijd heerlijk en schakelt eerlijk gezegd toch wat beter als mijn zundapp Maar de zundapp blijft toch de nummer 1, ik weet nog niet of ik de mtx na de revisatie ga houden of dat ik hem ga verkopen, dat zie ik tegen die tijd wel weer (: waarschijnlijk word hij verkocht en gaat de opbrengst naar het potje voor mijn motorrijbewijs ik hoop dat jullie mijn verhaaltje leuk vonden en niet al te lang :P ik hoor graag commentaar ! De setup is btw atm: 70cc eurocilindro 16mm keihin met 100sproeier proma uitlaat met proma eindemper orginele luchtfilter met snelle slang twv van 14x52 met een top van 75 geschakeld door een 6bak het geheel trekt dan ook lekker door ! het plan is om na de revisatie er een 50cc op te zetten, ik heb dan ook al een orginele honda 50cc cilinder die heel licht getuned is zodat het toch nog un klein beetje power heeft. |