Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
35333 Magic-Walker 6-3-2006 13:13 Main Forum 1890 32

Topicpost
Gepost door: Magic-Walker Gepost op: 6-3-2006 13:13
Naast mijn zundapp heb ik un tijdje terug ook een honda mtx gekocht
ik heb een crosser altijd al heel mooi gevonden, ik was niet echt
opzoek naar een maar ik lette wel op. Toen kwam ik un tijd geleden
een leuke mtx tegen op marktplaats, het was ook nog eens niet zo
ver weg (+-45km) Ik ben toen met een vriend opgereden, toen ik hem
zag was ik meteen verkocht! hij mankeerde wel het een en het ander
ik heb hem toen voor de zeer aantrekkelijke prijs van 175 euro
mee kunnen nemen. (Als ik nu kijk op marktplaats wat sommige zich
al vragen voor un echt krot vond ik dit wel meevallen!)
Hij paste alleen niet in de aanhanger... om hem nu te laten staan
dat was niet echt een optie, ik ben toen dus maar 45km door de
stromende regen naar huis gereden, niet zo heel verstandig omdat
hij niet verzekerd was ofnix maaryah, het was me wel een tochtje !
ik had ondertussen wel 3jaar ervaring met een dapp maar een mtxje
rijd toch wel iets anders! in het begin was het dan soms ook wel
een beetje kantje boord! Maar eindelijk dan toch thuis aangekomen
meteen ff een lkkr bakkie coffie gedronken en meteen wat foto's
gemaakt!
Zo was hij dus toen ik hem kocht:

Naast de zundapp (: een happy family

Toen was het tijd voor een snelle opknapbeurt, want eigenlijk wilde
ik de mtx zo snel mogelijk aant lopen hebben zodat ik met slecht
weer de zundapp kon sparen. Met het uit elkaar halen stuite ik
al op een groot probleem! het frame was net boven het motorblok
bijna doorgebroken! hier schrok ik wel van, maar dit heb ik
later opgelost door er een stevige balk in te lassen. Hierna
meteen ff alles goed geschuurd en het frame en de achterbrug gespoten


Je ziet amper waar het frame gelast is (: dit zal dan ook niet snel
meer breken! Toen ben ik begonnen met de brommer in de woonkamer in
elkaar te zetten, (dat is het voordeel van opjezelf wonen )
het was buite namelijk vreselijk koud!




toen ik hem al redelijk ver in elkaar had viel me opeens iets raars op
hij leek wel een stuk hoger? :s na goed kijken kwam ik erachter
dat ik het prolink blokje er verkeerd om op had gezet, najah ''verkeerd''
om was niet helemaal waar, op het blokje staat een pijl met UP erop
die heb ik dus naar boven gezet maar het schijnt dat op nederlandse
mtx'e dat blokje dus ondersteboven moet? wat ik nog altijd raar vind
ik heb het blokje daarom maar weer omgedraaid en toen was hij weer op
goede hoogte! Als ik hem weer uit elkaar haal en goed reviceer dan doe
ik het blokje toch weer ''goed'' om en kort ik de veer gewoon in
want ik heb het idee dat als dat blokje zit hoe hij hoort dat de brommer
dan beter veert. Na een paar dagen knutselen was het dan eindelijk zover
de brommer was klaar !


ik ben er dan ook meteen flink mee gaan crossen! en dat is toch echt wel
geweldig, het leuke is dat je met een mtx uns lekker door de modder en
over grasvelden kan rijde (: ik heb deze brommer dan ook zodat de zundapp
word gespaart :P Vervolgens heb ik nog handguards gekocht en er een proma
demper opgezet, die maakt toch wel een veel stiller en mooier geluidje!

Nu ben ik van plan als de verzekering is afgelopen tot mei, dan gaat hij
weer helemaal uit elkaar en word dan rustig in elkaar gezet. alles word
opnieuw gespoten en ook heb ik al un paar doze vol met nieuwe onderdelen
ik wil hem dan gewoon perfect maken. en vervolgens keuren (wat geen enkel
probleem is, want hij is nederlands!)Ik vind het een heerlijke brommer
het rijd heerlijk en schakelt eerlijk gezegd toch wat beter als mijn zundapp
Maar de zundapp blijft toch de nummer 1, ik weet nog niet of ik de mtx
na de revisatie ga houden of dat ik hem ga verkopen, dat zie ik tegen die
tijd wel weer (: waarschijnlijk word hij verkocht en gaat de opbrengst naar
het potje voor mijn motorrijbewijs ik hoop dat jullie mijn verhaaltje
leuk vonden en niet al te lang :P ik hoor graag commentaar !

De setup is btw atm:
70cc eurocilindro
16mm keihin met 100sproeier
proma uitlaat met proma eindemper
orginele luchtfilter met snelle slang
twv van 14x52 met een top van 75
geschakeld door een 6bak
het geheel trekt dan ook lekker door !
het plan is om na de revisatie er een 50cc op
te zetten, ik heb dan ook al een orginele honda
50cc cilinder die heel licht getuned is zodat
het toch nog un klein beetje power heeft.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved