Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
35294 | Caïn | 3-3-2006 14:16 | Main Forum | 1062 | 3 |
Topicpost | |
Gepost door: Caïn | Gepost op: 3-3-2006 14:16 |
Voor iedereen die z'n brommer naar de schouwing wil brengen maar geen typegoedkeurings nummer kan vinden op z'n brommer, vooral bij oldtimers kan dit een probleem zijn, is er nu een oplossing. Stap1: Zoek op DEZE site jou merk en type brommer op. Voor vrijwel alle merken en types, ook hele exotische, zijn hier de typegoedkeurings nummers te vinden. Dit zijn officieële lijsten. Kijk vooral ook bij de ingescande lijsten van TNO, daar staat meer informatie bij. Stap2: Print de gegevens voor jou brommer uit en neem deze mee naar de schouwing. Met enige uitleg en bronvermelding zou de schouwer er geen probleem van moeten maken om het typegoedkeurings nummer op het schouwings formulier te zetten. Stap3: Lever de lijst in op het postkantoor en wacht op bericht van het RDW. Deze zouden nu zonder problemen het kenteken bewijs moeten afgeven. Door op deze manier het typegoedkeurings nummer bij de schouwing aan te tonen voorkom je veel gedoe achteraf met het RDW met het aantonen van bouwjaar en dergelijke. Heb je al gedoe met het RDW, middels deze lijsten kun je dan alsnog bouwjaar en goedkeurings nummer aantonen. Dat het werkt: Ik heb dinsdag mijn Magneet Thunderbird uit 1968 laten schouwen, door deze lijst kon ik aan de hand van het motornummer het typegoedkeurings nummer aantonen. Dit typegoedkeurings nummer staat nergends meer op mijn brommer(was waarscheinlijk een stickertje, maarja na 38 jaar zit dat er niet meer op). De schouwer heeft het typegoedkeurings nummer ingevuld op het schouwformulier waardoor in een volledig ingevuld formulier in kon leveren op het postkantoor en in kreeg vandaag mijn kenteken papieren binnen. Zonder enige vragen van het RDW of verzoeken om extra informatie. Hopelijk zijn er een aantal mensen geholpen met deze informatie. Succes met de schouwing. Dit bericht is gewijzigd door Caïn op 3-3-2006 om 14:17 uur. Dit bericht is gewijzigd door Caïn op 3-3-2006 om 14:18 uur. Dit bericht is gewijzigd door Caïn op 3-3-2006 om 14:19 uur. |