Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
35275 | Remco RS | 2-3-2006 15:11 | Technical Forum | 2447 | 42 |
Topicpost | |
Gepost door: Remco RS | Gepost op: 2-3-2006 15:11 |
Er is iets vreemds met mijn RS aan de hand. Als ik 's ochtends bij huis wegga, rij ik eerst rustig warm. Als ik zo'n 5 km gereden heb ga ik m meer toeren laten maken, dan sputtert hij eerst, voordat hij in de powerband komt. Ik trek hem dan door dat gesputter heen, en dan rijdt hij gewoon zoals het moet. Het vreemde is, dat hij te laatste tijd dat gesputter dan tijdens het rijden weer krijgt. Hij zakt dan in toeren, tot iets van 6k ofzo. Met pech nog veel verder.. als ik dan opschakel naar een hogere versnelling houdt hij zijn snelheid vaak vast, het gesputter verdwijnt dan meestal weer, en ik kan na een minuutje ofzo weer gewoon toeren maken. Ik heb het alleen ook al een paar keer gehad dat hij maar 2 of 3k draait. Ik zet hem dan stil, na een poosje wachten doet hij t gewoon weer. Komt iemand dit bekend voor? Hij gebruikt trouwens ook veel 2takt olie, kan het misschien zijn dat beiden door een verkeerde afstelling van de oliepomp komen? De bougie ziet er wel goed uit. Of is dit gewoon het weer (vochtig en koud)? En wat kan ik eraan doen? Edit: Het rare is, hij heeft het niet elke dag, meestal rijdt hij probleemloos, maar gisteren (toen het sneeuwde als een neusaap) was het gruwelijk irritant. Edit2: Voor de kijkers thuis, het gaat om: Een Aprilia Rs (duh) Bijgewerkte 50cc Leovince met prop 16mm dellorto Ori luchtfilter (iets uitgeboord, bovenin) Het lijkt me niet dat de carb bevriest, omdat het lang niet altijd vriest als het gezeur begint. En het luchtfilter dat nat wordt lijkt me ook sterk Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 2-3-2006 om 15:20 uur. Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 2-3-2006 om 15:22 uur. |