Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
34928 Valid 9-2-2006 21:18 Main Forum 3825 37

Topicpost
Gepost door: Valid Gepost op: 9-2-2006 21:18
Gister reed ik op de brommer naar school. Op een gegeven moment reed ik door een dorpje (Bant) en daar kwam een auto uit de bebouwde kom van links. Ik reed buiten de bebouwde kom. Verder stonden er borden en haaientanden dus het was wel duidelijk dat ik voorrang had. Maargoed die jongen ziet mij dus niet en rijdt zo het fietspad op. Ik denk van wtf dus ik rem af zodat ik er achter langs kan... maar nee hoor die auto stopt midden op het fietspad dus ik rijd er met 40/50km/h tegen aan. Gelukkig heb ik niet zo heel veel. Ik ben wel met ambulance naar ziekenhuis geweest en daar wat hechtingen in mijn lip en m'n enkel is zwaar keksneusd.

Nu dus mijn vraag: hoe gaat dit met de verzekering?

Ik heb wat scheuren in mijn kleren, lichamelijk kosten, mijn helm is natuurlijk aan vervanging toe en mijn brommer is beschadigd.

Over de helm+kleren+ziektekosten maak ik me niet echt zorgen. Het gaat me vooral om de kosten van de brommer.

De schade aan mijn brommer: voorvork is krom; lampenkap+koplamp is stuk; cockpit (km-teller+rpm-teller) is stuk; en m'n voorwiel zal ook niet recht meer zijn.

De verzekering vergoed deze schade. Hoe bekijken ze hoe veel ik krijg? Ik heb de brommer 1,5 maand geleden gekocht voor 450 euro. In de afgelopen tijd heb ik ongeveer 200 euro in de brommer geïnvesteerd (nieuwe uitlaat+tandwielen+ketting+nog wat kleine dingen).

Ik repareer hem liever zelf omdat dat veel goedkoper is maar meer nog omdat ik al van plan was om er andere onderdelen op te zetten (oa andere velgen). Nu mijn voorvork enzo krom is is het dus eigenlijk een mooie gelegenheid om deze alternatieve onderdelen aan te schaffen en er op te zetten. Kan het zo zijn dat de verzekering de schade gewoon op mijn rekeking stort en dat ik dan van dat geld andere onderdelen dan de onderdelen die ten tijde van het ongeluk gemonteerd waren aan kan schaffen?

Of moet ik hem laten maken bij een brommerboer? Dat kost in ieder geval veel meer dan dat ik er voor betaald heb dus dan zullen we hem financieel totallos verklaren en hoeveel geld krijg ik dan terug?

Dus: wat keert de verzekering uit en wat zijn mijn mogelijkheden?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved