Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
34909 christianos 8-2-2006 22:43 Uiterlijk Forum 14496 88

Topicpost
Gepost door: christianos Gepost op: 8-2-2006 22:43
Dames en heren, met trots mag ik u deze ontdekking vertellen


het begint met de mtx -a..


een paar maanden geleden was ik bezig met onderzoek naar de Honda MTX-A oftewel de overgang van MTX-S (ot) naar MTX -SH modellen die in frankrijk zijn ingevoerd in de jaren 80 (vanaf 1982).
Deze waren vol automaat omdat het toendertijd van de wetgeving in frankrijk niet mocht om brommers met versnellingsbakken in te voeren..
Deze modellen hadden een nog vreemde kappenset maar alwel de kenmerken vane en Honda MTX -SH (r). kort door de bocht bekend als het "nieuwe" model MTX.
Nou, laatst een foto van gevonden.. let vooral op de kickstarter waar normaal het schakelpookje zit!!!
en natuurlijk de leuke kappenset die ik best mooier vind dat die op de sh gemonteerd zit..
Ik heb er toendertijd 1 zien rijden, en het klinkt heel raar als je zo'n ding hoort...

let ook ff op de cilinder, duidelijk nog een MT cilinder




en dan nu..


de mtx a2
Ik heb er veel over gehoord.. maar hij bestaat.. het klinkt maf, maar ik viel van me stoel, er is toendertijd ook een echte Paris Dakar MTX gemaakt..
veel mensen hebben tegen me geroepen dat dat niet ebstond en dat het een verzinsel was.. met speciale stickers

alleen ingevoerd in 1988 en zwaar zeldzaam, maar OOO wat is die mooi..





wie heeft er voor mij meer info over deze MTX A2????

ik zoek nog een duidelijkere foto, hij is in iedergeval duidelijk afgeleid van zijn grotere broertje de MTX 125


framenummer: GF9A
blok: NSR 50


waarom een topic? handig voor de search.. en, ik wil een graag meer info..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-2-2006 om 22:44 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved