Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
34807 arabesk 3-2-2006 22:39 Uiterlijk Forum 30298 219

Topicpost
Gepost door: arabesk Gepost op: 3-2-2006 22:39
nja, ik was een beetje beu gekeken op mijn mbx, heb 2 jaar geleden mijn mbx eens opgeknapt, en toen zag hij er zo uit:







niet zo moeilijk dus dat je snel beu geraakt op dat uiterlijk, ik zie het model zowiezo niet graag.

Ik vond dat mbx een ideaal begin was om er een streetfighter van te maken, omdat hij niet veel kappen heeft, en hij een mooi onderkuipje heeft(vind ik toch)

dus eerste wat ik gedaan heb: subframe tot net achter de tank eraf geslepen, en een zelfgemaakt subframe erop.





hier is het eerste subframe te zien, maar deze was scheef gelast, omdat ik altijd te snel wil werken. heeft er niet lang opgestaan, en dus tweede subframe gemaakt, wat nu wel goed staat.

terwijl ik bezig ben met dit project(je), reed ik door een dorpje niet zo heel ver van mij thuis, en zie een ns1 in de gracht liggen. Dacht bij mijzelf, ja, als die er vanavond nog ligt, kom ik er achter met de bestelwagen. savonds passeer ik, en hoera, hij ligt er nog.
niet veel soeps in ieder geval, ketting eraf, kuip eraf, voorkuip eraf, geen tellers, huge koplamp. maar dit heb ik niet nodig, de achterbrug, de wielen, voorvork en remmerij zijn allemaal mooie dingetjes om in mijn mbx te stoppen.(was trouwens de eerste keer dat ik een ns1 zag, bij mijn weten zijn ze ook niet ingevoerd in belgiƫ.

foto's volgen nog, staat er nu heel wat mooier bij, maar het is iets te donker om foto's te maken(en te koud)

wat is er nu allemaal aan veranderd:

ns1 achterbrug
ns1 wielen
ns1 voorvork en remmerij voor en achter
zelfbouw achterbrug erop
langere standaard
carbon kapje voor

nog te doen:

alle overtollige beugels wegslijpen
de hele kont polysteren en plamuren
undertail maken
alle aluminium onderdelen worden gepolijst
blok word ook gepolijst
kleurstelling: frame metallic grijs, kappen metallic zwart
velgstriping
eventueel nog mooier sf stuurtje


blok:
laat ik zo, is ori 80 cc, uigeboord naar 50,50 met wiseco zuiger erin, trekt als de nete
20 mm carb, malossi filtertje, proma gp
(was al zo voor ik dit begon)

update 04/02/06




van vanachter gezien



zonder kappen



tja



links



om een id te hebben van de lijnen, kappen moeten nog geplamuurd en geschuurd worden



rechterzicht(van vanachter gezien dan)



voetsteuntjes ns1, worden gepolijst



achterkant die nu mooi recht is



linkerkant



voetsteuntjesbevestiging is nog maar voorlopig, wil het nog netter hebben


update 09/02/'06

mini updatje eigenlijk

[black]de kont is nu 1 geheel, met polystermatjes beetje samengebeund, nu moet ik de ruwe kantjes wegwerken, en dan alles vlakpolysteren.[/black]








update,kont met polyster en plamuur bewerkt









[black]het is natuurlijk nog niet klaar, de afwerking moet er nog komen, de putjes opvullen, en de naden toewerken bij de tank.[/black]


Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 19-2-2006 om 14:41 uur.


updatetje, monoseat weer verder opgebouwd











[black]nu terug schuren, en dan de kleine putjes opvullen, en de naad tussen de tank en de monoseat afwerken, en hij is klaar voor de primer[/black]


Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 2-3-2006 om 10:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 2-3-2006 om 10:50 uur.


update 7 juni 2006












nieuwste vorderingen, frame en heleboel onderdeeltjes in de primer gezet













Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 7-6-2006 om 21:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 7-6-2006 om 21:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 7-6-2006 om 22:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 7-6-2006 om 22:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 1-7-2006 om 18:34 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved