Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
34748 | Vinnie-89 | 31-1-2006 22:29 | Main Forum | 4276 | 34 |
Topicpost | |
Gepost door: Vinnie-89 | Gepost op: 31-1-2006 22:29 |
Hallo, vanmiddag is een vriend van me op mijn brommer aanghouden en moest naar het politiebureau, ik rende erachteraan tot het brueau, kon ze alleen niet bijhouden dus heb de meting zelf niet gezien maar wel gehoort. (me Nsr rijd dus ong 90/95 km/h) maat met ze meegereden, ding daar op de rollerbank. de agent reed hem erop, had GEEN koeling op het blok gericht, hield zich niet vast aan de daarvoor bestemde paal, had het voorwiel NIET in de klem, de andere agent probeerde het voorwiel tegen te houden. Toen gaf de agent gas en reed de brommer van de bank af, zei dom kijken, terug erop en toen nog beetje in die klem gezet en tegenhouden. Toen doorschakelen naar de 4e versnelling. en hij zat toen laag in de toeren. hoger kwam hij ook niet, totdat de agent even ging staan, toen schoot de meter omhoog naar de 1.5 en ging de agent weer zitten toen bleef de meter op 1.3 KW staan. de meting heeft in totaal 30 seconden geduurt, maximum. De brommer zat net iets voor zijn powerband en trok gelukkig niet door omdat ze te vroeg schakelden. Daarna heeft hij geconcludeerd dat 1.3 een boete levert van 95 euro. MAAR op het kentekenbewijs staat bij KW 1.35. nou was mijn vraag.. mag deze brommer dan 1.35 KW hebben? de agent zelf wist het niet, heeft toen met het RDW oid gebeld en het bleef hem onduidelijk. Hij heeft toen mijn 06 genoteerd en zou me bellen als hij wist of ik nou die boete kreeg of niet. heb toen later nog tegen em gezegd, op de rollerbank staat dat de meter minimaal 1 minuut stabiel moet blijven staan. en dat hij zelf even ging staan toen 5 seconden ging zitten en is gestopt. hij heeft dus toegegeven dat hij het verkeerd heeft gedaan. Zou ik nu een kans maken met een bezwaarschrift? omdat hij het zelf al heeft toegegeven? ik heb verder geen bewijs oid. Bvd Vincent (ojah, wat ik ook vreemd vond dat de brommer opeens niet over de 6500 toeren uitkwam.. niet dat ik het toen erg vond maar vond het wel vaag..) |