Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
34742 | Razor | 31-1-2006 21:03 | Uiterlijk Forum | 1701 | 23 |
Topicpost | |
Gepost door: Razor | Gepost op: 31-1-2006 21:03 |
Mijn achteras zat heel vast, en heb hem op 3 plekken moeten doorslijpen en toen pas ging het wiel eruit. Maar nu zit ik aan de andere kant van me achterbrug met een zelfde probleem. Daar zit een as die door me achterbrug gaat en door me blokhouder. Ik heb al veel kruipolie gebruikt maar dat hielp niet. Me monoveer is er ook al tussenuit, en ik kan me achterbrug helemaal van boven tot beneden bewegen en dan zie ik me blokas meedraaien, het stilhouden dan van die blokas is niet mogelijk... Er zitten geen lagers in dus daar is ie niet aan vastgeroest. Die achterbrugbus is één geheel, dat vervolgens weer bestaat uit een grote bus, daartussen rubberen bus, en dan weer een kleinere ijzeren bus die net op je blokas heen past. Die 3 dingen zijn denk ik aan elkaar gelijmt oid. Die buitenste bus zit geperst in je achterbrug, lijkt me niet dat die mee beweegt... Dus enige mogelijkheid die ik me kan bedenken is dat die binnenste bus van die bus rubber is gaan loslaten.. Of zijn er ook nog andere mogelijkheden?? Nu kan ik deze as ook misschien wel doorslijpen en er daarna in delen uitrammen. Maar dan moet ik: nieuwe as, en nieuwe achterbrugbussen erin gaan laten persen + 2 nieuwe achterbrugbussen kopen. En dan nog maar hopen dat die vastgelaste moer op me frame onbeschadigd blijft... Maar ik ken iemand (ook Rieju RR) die het zo heeft laten zitten ivm zelfde probleem en vervolgens ook heeft laten poedercoaten. Volgens hem was het resultaat even mooi geworden en scheelde hem het een hoop gezeur en geld door het zo te laten zitten... Heeft er hier nog iemand ervaring met een gepoedercoat frame, en je achterbrug eraan hebben laten zitten? Alvast bedankt ![]() |