Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
34450 chineesboer 18-1-2006 15:48 Technical Forum 43838 632

Topicpost
Gepost door: chineesboer Gepost op: 18-1-2006 15:48
Goed, ik had een discussie met splendid.
Hij heeft mijn 110 cc malossi (o.t) gekocht.


ruig poortmappie
Die was eerst voor mezelf bedoelt, maar ik kon van Henny hier op het forum een 110cc autisa kopen voor een heerlijk prijsje.
De autisa


ruig poortmappie

de zuigers


Nu had ik dus 2 cilinders, hij zei: die malossi is veel sneller.. uiteraard wilde ik daar wat tegenin brengen.

Nu gaan we dus beiden een Honda MT(X) maken met de beide cilinder en we gaan elk de brommer zo snel mogelijk maken. Als ze klaar zijn naar jubbega voor testbankrit.

Ikzelf (chineesboer) probeer het zo goedkoop mogelijk te doen en zoveel mogelijk zelf te doen aangezien ik wel geinteresseerd ben in tunen ed.

Splendid maakt het niet zoveel uit qua budget.

Het wordt dus 110 malossi vs 110 autisa
In dit topic laten we elk zien wat we eraan doen. Ik weet zelf ook wel dat malossi std sneller is.

De werken:

CHINEESBOER
ik had een mt8 blok tijdje terug gekocht met 125 eurocilindero en 80 kop, voor 100 euro. Cilinder weer verkocht voor 100. Dus gratis blok en kop over. Toen die 110 malossi gekocht en weer verkocht met winst. 110 kop over. 110 autsia, net gehoond met nieuwe zuiger voor 45 incl gekocht bedankt henny!

Mijn setup moet ongeveer worden:
- 110 cc autisa tuned by me:P
- 110 cc hogedrukkop
- 24/28 mm mikuni (al gekocht, splendid mag de andere)
- 4 kleps (6 past niet, dan loopt het niet chill door)
- twin air luchtfilter
- homoet special onderlangs.
- ori onsteking.. carters tuned.

Dat mt8 blok had lekke rechterkrukaskeerring, die moest dus eerst vervangen, samen met de lagertjes.



20 mm + malossi+autisa op mn plankje




de gare keerring!! kutidng..


De autisa.. ivm carters tunen.


Cilinder bewerkt:
goed, ben voorlopig ff toe aan rust.
Uitlaatpoort moet nog wat breder.

DIE!!!!


before:

after:

moet nog ff 1,2 mm breder.

inlaat:

zaten aan zijkant nare randjes. en ff splitsing scherp gemaakt, is niet goed @ foto te zien :S moet ff betere duidelijke foto's maken, want nu ziet het er slordig uit






Before

After
kutflits, tis te donker hier dus anders kon ff niet.






Uitlaatpoorttiming: 197
Spoelpoorttiming: 132.64
Blowdown: 32,8


kheb mn carters getuned, mn ideale carb groote is 31,3 mm , dus wordt denk ik toch de 28 mm

Goed weer een update na lange tijd.

Ik heb mijn blok dus gereviseerd, maar schakelde niet, bleek dat plaatje op schakelwals bleef hangen achter nippeltje van neutraallampje. Opgelost, blok goed nu.

Plaatje van hoe netjes wij alles hebben

Bak met troep



FF snel cockpitje geknipt


Het gevaar, ik moet nog ff gaten voor cilinderkop boren.

Zuiger heeft zin om die uitlaatgassen eruit te gooien

PLaatje van zijkant.. moet opgehoogt worden en sticker oid


Focking laag (voor mij helemaal, ben 2,01)

Homemade kabelboom


nieuwe iris ketting en tandwiel


Gaat goed met mijn tegenstander

Mn gianelli bocht beetje opgeknapt zodat ik hier tijdelijk mee kan rijden tot ik opmaat heb


Ik had hem geprobeerd te starten met een 24 mm mikuni, maar wilde niet, hand achter carb zoog ie niet aan.. dus heb carb eraf gehaald, membraan is wss aan puin.

Zo zoog hij wel aan


Aangezien 31,3 mn ideale carb groote was heb ik maar een 32 mm dellortho vlakschuif gekocht



Ik hoop hem deze week aan de praat te krijgen, lukt dit dan zullen jullie filmpje zien




Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 6-3-2006 om 15:27 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved