Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
34067 | superior mt7 | 31-12-2005 14:00 | Technical Forum | 1396 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: superior mt7 | Gepost op: 31-12-2005 14:00 |
Zoals de titel al zegt heb ik een ktm gs250 gekocht uit 1985. Was in eerste instantie niet de bedoeling om weer een motor erbij te halen maat zag hem op speurders te koop staan voor 200 euro en wilde toch eens kijken. Uiteindelijk heb ik de motor voor 140 euro mee kunnen nemen. De motor heeft kenteken. De eigenaar zei dat het blok nog in goede staat was en dat alleen de koppelingsplaten slippen. Normaal zou ik zon ding helemaal bekijken maar voor dit geld wilde ik wel een gokje wagen. Verder heeft de motor nog goede banden, mooi uiterlijk, goede ketting+tandwielen. Heeft wel een klein beetje wiellager speling achter maarja en nog wel kleine zaakjes. Motor kon ik ook niet lopens zien, zat geen olie in , geen koelvloeistof, en de kickstarter deed raar. Maarja zoals ik al zei voor 140 euro wilde ik wel de gok wagen. Eenmaal thuis haalde ik eens de koppelinhgskant eraf (irritant bij die ktms! moet meteen hele blok etc los.) De koppelingsplaten waren nog in prima staat dus vroeg me af hoe de koppeling dan kon slippen, dus ik leg maar eens extra ringetjes onder de veren. Verder zag het er allemaal wel puik uit! kon zover ik voelde ook geen krukaslager speling detecteren. Maar ik heb nog een paar vraagjes -hoelang kan in zon ktm de zuiger mee? evenlang als die wedstrijd crossers? dus zon 15 uur ofzo? De zuiger ziet namelijk nog heel goed uit wat ik zo door de uitlaatpoort kon zien. alleen de cilinderwand zag er wat slechter uit maar geen grotere krassen ofzo. -Hoe stel ik die powervalve af? die heb ik namelijk losgehaald toen de koppelingskant eraf kwam. heb ik hem helemaal losgehaald . Tsja nooit aan zoiets gesleuteld. |